افغانستان

دیپلمات پیشین ایران؛ طالبان هیچ تغییری نکرده است

عبدالرضا فرجی راد، سفیر پیشین ایران در نروژ نسبت به تنش‌ها میان تهران و کابل بر سر حقابه ایران از رود هلمند واکنش نشان داده و گفت، طالبان نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.

آقای فرجی راد تاکید ورزید که که طالبان امروزی همان افرادی هستند که دیپلمات‌های ایرانی را در مزارشریف کشتند و ایران در پذیرفتن این گروه عجله کرده است.

او در ادامه خاطرنشان ساخت که رفتار طالبان نشان می‌دهد هرچه امتیاز بیشتری به آن‌ها داده می‌شود،‌ به همان میزان جری تر می‌شوند و عکس‌العمل آن‌ها تندتر می‌شود.

این استاد دانشگاه مدعی شد که طالبان نیز همانند دولت پیشین دروغ می‌گوید و تاکید دارد که آبی در پشت بند نیست، در حالی که براساس تصاویر ماهواره‌‌ای، مسیر آب را منحرف کرده و به شوره‌زار می‌رود تا به ایران نرسد.

وی اذعان کرد، از زمانی که طالبان به قدرت رسیده، ایران با این گروه همکاری‌های متعددی داشته و بسیاری از تنش‌های مرزی را با بردباری تحمل کرده است، اما طالبان ظرفیت همکاری با تهران را ندارد.

این در حالی است که پس از اخطار رییس جمهور ایران از هفته گذشته به طالبان مبنی بر تامین حقابه این کشور از رود هیرمند، تنش میان دو کشور شدت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا