افغانستانجهان

پس از اعتراضات در چین، اقدامات مربوط به کووید-19 کاهش یافت

شهرهای بزرگ چین در حال انجام اقداماتی برای کاهش اقدامات کووید-19 هستند. در سومین شهر بزرگ کشور، گوانگکو، مقامات بهداشتی محلی در بیانیه ای تلویزیونی به شهروندان اطمینان دادند و گفتند که انواع فرعی این ویروس خطری بزرگتر از آنفولانزای فصلی ندارند.

Çin'de protestoların ardından Covid-19 tedbirleri gevşetiliyor

شهرهای بزرگ چین در حال انجام اقداماتی برای کاهش اقدامات کووید-19 هستند.
در گوانگکو، سومین شهر بزرگ چین، در جنوب این کشور، مقامات بهداشتی محلی در بیانیه ای تلویزیونی به شهروندان اطمینان دادند و گفتند که انواع فرعی این ویروس خطری بزرگتر از آنفولانزای فصلی ندارد.

پس از رفع تدابیر در مناطق قرنطینه شده، موارد ابتلا در شهرستان افزایش یافت و در 24 ساعت گذشته 4 هزار و 922 مورد به ثبت رسید.

کانگ یی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت گوانگکو، اظهار داشت که تنها 4 مورد “شدید و بحرانی” بودند و هیچ تلفات جانی به دلیل این ویروس وجود نداشت.

از پایان مهرماه تاکنون تعداد مبتلایان در این شهر به ۱۶۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

کانگ با اشاره به اینکه 90 درصد آنها هیچ نشانه ای از بیماری را نشان نمی دهند، گفت: “این نشان می دهد که نوع Omicron به طور قابل توجهی کمتر از انواع قبلی موثر است.” گفت.

کانگ تاکید کرد که این نتیجه هم به دلیل ویژگی نوع Omicron و هم افزایش ایمنی جمعیت از طریق واکسیناسیون و اقدامات پیشگیری موثر است.

تانگ شیائوپینگ، مدیر بیمارستان مردمی هشتم گوانگکو نیز در این نشریه مشترک گفت: «تأثیر گونه‌های فرعی Omicron ویروس کرونا به سطح آنفولانزای فصلی کاهش یافته است.

برخی حتی کمتر از آنفولانزا موثر هستند. بنابراین نیازی به وحشت نیست.”

پس از اعتراضاتی که به درگیری بین پلیس، مقامات بهداشتی و شهروندان در برخی از بخش‌های منطقه قرنطینه‌شده Haycu تبدیل شد، مدیریت شهری تصمیم به کاهش تدابیر گرفت.

در حالی که قرنطینه در دو منطقه شهر لغو شده بود، آزمایشات دسته جمعی پایان یافت و افرادی که از نزدیک با موارد مثبت در تماس بودند، اجازه یافتند در خانه خود در قرنطینه بمانند.

علاوه بر این، رستوران ها در مناطقی که محدودیت اعمال شده بود بازگشایی شدند و وسایل حمل و نقل عمومی دوباره شروع به کار کردند.

پس از اعتراض به اقدامات کووید 19 در کشور، مشاهده می شود که اقداماتی برای بهینه سازی اقدامات اپیدمی در بسیاری از شهرهای بزرگ انجام شده است.

الزام تست در حمل و نقل عمومی در پکن و چانه

حذف شده در پایتخت پکن و مرکز فناوری و تولید استان گوانگدونگ، در شهر سین کیانگ، الزام به نشان دادن نتیجه آزمایش منفی در وسایل نقلیه عمومی برداشته شده است.

مدیریت شهری سینسین اعلام کرد که در ورودی داروخانه ها، پارک ها و مکان های گردشگری به جز وسایل حمل و نقل عمومی، نیازی به تست وجود نخواهد داشت.

در پکن، پایتخت، الزام به نمایش نتیجه آزمایش در 48 ساعت گذشته هنگام سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی برداشته شده است، در حالی که مراکز خرید، سوپرمارکت ها و سایر مناطق عمومی همچنان موظف هستند.

در حالی که تعداد نیمکت‌های آزمون در سطح شهر کاهش می‌یابد، به دلیل ادامه نیاز به آزمون، صف‌های طولانی در مقابل چند غرفه تشکیل می‌شود.
مقامات بهداشتی پکن در کنفرانس خبری که امروز برگزار کردند، تاکید کردند که با وجود تغییر در برخی اقدامات، سیاست “مورد صفر” همچنان معتبر است.
مقامات با اشاره به اینکه موج اپیدمی به سرعت در حال گسترش است، تأکید کردند که «اقدامات پیشگیری و کنترل اجتماعی باید بدون مصالحه رعایت شود».

33073 مورد در 24 ساعت گذشته از پاییز، تعداد موارد در چین به دلیل اپیدمی های ناشی از انواع فرعی بسیار مسری Omicron افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های کمیسیون ملی بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۹۸۸ مورد با علائم بیماری و ۲۹ هزار و ۸۵ مورد بدون علامت در سرزمین اصلی چین شناسایی شد، این در حالی است که هیچ‌کس به دلیل ابتلا به این ویروس فوت نکرده است.

با وجود تعداد کم موارد در مقایسه با جمعیت و اکثریت آنها هیچ نشانه ای از بیماری را نشان نمی دهند، چین همچنان به اجرای اقدامات کنترلی سختگیرانه اپیدمی موسوم به “صفر موارد” ادامه می دهد.

این استراتژی با هدف سرکوب موارد کووید-19 و قطع زنجیره انتقال، خواستار اقدامات سختگیرانه و در مقیاس بزرگ مانند قرنطینه، محدودیت‌های سفر، آزمایش‌های انبوه، محدود کردن یا حفظ فعالیت‌های مدار بسته مشاغل در تولید است. تجارت و خدمات.

این اقدامات علاوه بر تداخل در جریان عادی زندگی، بحث هایی را در زمینه هزینه های اقتصادی نیز به دنبال دارد.

در حالی که اکثر کشورها برای زندگی در هماهنگی خاصی با ویروس و اجتناب از اقدامات کنترلی که جریان زندگی و فعالیت‌های اقتصادی را مختل می‌کند، استراتژی‌هایی اتخاذ می‌کنند، چین به اقدامات محدودکننده‌ای که از ابتدای همه‌گیری اعمال کرده است، ادامه می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا