افغانستانجهان

آیا «پلیس اخلاق» در ایران لغو می شود؟

اظهارات منتظری دادستان کل ایران مبنی بر «آنها کاری به قوه قضائیه ندارند» درباره رویه «پلیس اخلاقی» در ایران که پس از مرگ مهسا امینی همه نگاه ها به آن معطوف شده و جنجال به پا کرد.

در حالی که در مطبوعات ایران اخباری مبنی بر «حذف درخواست» بر اساس منتظری منتشر شد، هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از سوی نهادهای ذی‌ربط دریافت نشده است.

اظهارات محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران درباره «گشت ارشاد» که کانون انتقادات از تظاهرات مهسا امینی بود که بیش از دو ماه در کشور ادامه داشت، موضوع بحث شد.

منتظري در پاسخ به سوالي درباره تعطيلي يگان پليس اخلاق گفت: پليس ارشاد ربطي به قوه قضائيه ندارد، پليس اخلاق در هر جايي كه تشكيل شده تعطيل شده است. گذشته.”

اداره پلیس هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

پلیس اخلاق که زیر نظر نیروی انتظامی ایران تشکیل شد، اولین بار در سال 1385 شروع به کار کرد. این واحد که در ابتدا به زنانی که طبق کد لباس «نامناسب» لباس می پوشیدند هشدار می داد، بعداً شروع به بازداشت زنان مورد نظر کرد.

مرگ مهسا امینی 22 ساله در 25 سپتامبر که پس از بازداشت توسط گشت ارشاد موسوم به “پلیس اخلاق” در تهران در روز 22 سپتامبر، بیمار شد و به بیمارستان منتقل شد، اعتراضاتی را علیه حکومت کشور برانگیخت.

دکمه بازگشت به بالا