افغانستانجهان

آمریکا از حکم بازداشت پوتین توسط دادگاه کیفری بین‌المللی حمایت می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در رابطه با حکم دستگیری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی، شکی وجود ندارد که روسیه مرتکب جنایات جنگی در اوکراین شده است و آنها می‌خواهند مسئولین آن پاسخگو باشند.

وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه ای کتبی به خبرنگار کوکچه اعلام کرد: «تردیدی وجود ندارد که روسیه مرتکب جنایات جنگی و اقدامات غیرانسانی در اوکراین شده است و ما به صراحت گفته ایم که مسئولان باید پاسخگو باشند».

این وزارتخانه با بیان اینکه آمریکا قبلاً تشخیص داده بود که روس‌ها در اوکراین اقدامات غیرانسانی انجام داده‌اند، اعلام کرد که جنایات نیروهای روسی ناقض قوانین بین‌المللی است و این جنایات نباید بدون مجازات بماند.

این وزارتخانه گفت: «با این حال، تصمیمات ایالات متحده در مورد جنایات جنگی و اعمال غیرانسانی ارتکابی در اوکراین جدا از احکام مستقل دادگاه کیفری بین المللی (ICC) است. ارزیابی خود را انجام داد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده با اشاره به اینکه دادستان دیوان کیفری بین‌المللی یک بازیگر مستقل است و بر اساس شواهد خود پیگرد قانونی خواهد داشت، اظهار داشت که آنها از پاسخگویی عاملان جنایات جنگی حمایت می‌کنند.

ایالات متحده یکی از طرف های دیوان کیفری بین المللی نیست و با آوردن اقدامات غیرانسانی اسرائیل علیه فلسطینیان به این دادگاه مخالف است.

دیوان کیفری بین‌المللی کیفری اعلام کرد که در چارچوب تحقیقات خود در مورد جنایات ارتکابی در اوکراین، حکم بازداشت پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ماریا آلکسی‌یونا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودک روسیه، به دلایل جنایات جنگی صادر شده است.

دکمه بازگشت به بالا