افغانستاناقتصادعکس

نمایشگاه سه‌روزه برای حمایت از تولیدات داخلی در کابل برگزار شد

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که یک نمایشگاه سه روزه زیر نام «نمایشگاه خدمات برتر ملی» در کابل برگزار شده است.

در این نمایشگاه سه ‌روزه تولیدات داخلی در ده‌ها غرفه به نمایش گذاشته شده است. به گفته مسوولان، هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی می‌باشد.

مسوولان وزارت صنعت و تجارت گفته‌اند که در سال ۱۴۰۲ حمایت از تولیدات داخلی، اولویت آنان است و درنظر دارند که خریداری‌ها در نهاد‌های دولتی نیز از تولیدات داخلی صورت گیرد و هم‌چنان تلاش می‌کنند تا زمینه جلب سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات را فراهم کنند.

قدرت‌الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید: «ما با کشورها در تماس هستیم تا این‌که برای محصولات ما در خارج بازاریابی شود و تولیدات ما به آن‌جا برسد.»

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، نیز بیان کرد: «این وظیفه ایمانی و وجدانی جوانان است تا یکبار دیگر برای سرسبزی، بازسازی، انکشاف اقتصادی، تکنالوژی و سایر بخش‌ها شهکاری کنند.»

برعلاوه، وزارت اقتصاد نیز گفته است که با وجود تحریم‌ها و فشارهای جهانی، امارت اسلامی توانست وضعیت اقتصادی را تا حدی کنترول کند. به گفته این وزارت، در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌های اقتصادی را در کشور گسترش خواهند داد.

عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصاد، در این مورد می‌گوید: «نه تنها در ارایه خدمات ما به صورت مطلوب و شایسته عمل کردیم، بلکه قیمت کالا را و قیمت و ارزش خدمات را هم‌چنان حفظ کردیم.»

در این نمایشگاه، ده‌ها متشبث زن و مرد تولیدات شان را به نمایش گذاشته‌اند و از مردم می‌خواهند که از تولیدات داخلی استفاده کنند.

یلدا، تجارت پیشه، می‌گوید: «بازهم خانم‌ها شکست را قبول نکردند و بیشتری خانم‌ها مصروف صنایع‌دستی می‌باشند.»

گفتنی است که این نمایشگاه برای سه روز به روی بازدیدکنندگان باز است و پیش از این نیز چندین نمایشگاۀ مشابه در کابل و ولایات کشور برگزار شده است..

دکمه بازگشت به بالا