جهان

واکنش شدید وزیر دفاع ملی ترکیه به نمایندگان پارلمان یونان

- خلوصی آقر در پاسخ به نمایندگان یونانی که در نشست مجمع پارلمانی ناتو علیه ترکیه اظهاراتی کردند، گفت: «اگر شما بگویید شمال قبرس اشغال شده، می‌خواهید سر سر بجنگید، ترکیه در شمال قبرس اشغالگر نیست. "

خلوصی آقر وزیر دفاع ملی ترکیه به نمایندگان پارلمان یونان که در نشست مشترک کمیسیون سیاسی مجمع پارلمانی ناتو و گروه ویژه مدیترانه و خاورمیانه علیه ترکیه اظهاراتی کردند، واکنش تندی نشان داد.

نشست مشترک کمیسیون سیاسی مجمع پارلمانی ناتو (ناتو PA) و گروه ویژه مدیترانه و خاورمیانه در استانبول آغاز شد.

پس از بررسی گزارش گروه ویژه مدیترانه و خاورمیانه، وزیر آقر نیز در جلسه افتتاحیه سخنرانی کرد و رویکردهای ترکیه در قبال مسائل دفاعی و امنیتی را به اشتراک گذاشت.

آقر پس از سخنان خود به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد. آکار در پاسخ به سوالات نمایندگان لیتوانی و اسپانیا در خصوص تحولات اوکراین و ناتو زمانی که یکی از نمایندگان یونانی در حین سوال از عبارت «شغل شما در شمال قبرس ادامه دارد» واکنش تندی نشان داد و گفت:

“اگر می گویید قسمت شمالی قبرس اشغال شده است، می خواهید بالای سر بجنگید. ترکیه در شمال قبرس اشغالگر نیست. قتل عام و کودتا تا سال ۱۹۷۴ در آنجا اتفاق افتاد. زندگی یونانی ها از جمله یونانی ها. در خطر بودند. ما در سال ۱۹۷۴ عملیات صلح را راه اندازی کردیم. ۱۹۷۴ “تا الان هم جنوب و هم شمال در صلح و آرامش زندگی می کردند. شما باید این را ببینید. ما نباید تعصب داشته باشیم. در سال ۲۰۱۴ ترک ها طرح عنان سازمان ملل را با وجود تمام کاستی‌ها برای راه‌حل پذیرفت و طرف یونانی آن را نپذیرفت.

آقر با تاکید بر اینکه گروه تروریستی PKK/YPG 40 هزار نفر از مردم ما را کشت و گروه تروریستی فتو ۲۵۱ نفر را به قتل رساند، گفت: ما تلاش شدیدی برای نجات کشور و ملت خود از بلای تروریسم انجام می دهیم و در این مورد مصمم هستیم. ما هدف دیگری نداریم، “اگر پ.ک.ک/ی.پ.گ، فتو را که به مردم ما آسیب رساندند، ۴۰ هزار نفر را کشتند و ۲۵۱ نفر را در اردوگاه آنجا کشتند، اسمش ائتلاف نیست، مخالف دوستی است. این وضعیت هم ضرر دارد. اتحاد و مخالف روح اتحاد است.»

پس از اینکه نماینده پارلمان یونان گفت: “چنین چیزی وجود ندارد”، وزیر آقر گفت: “نه نگویید. هیچ کس از اردوگاه لاوریون در یونان اطلاعی ندارد. به همین ترتیب، در سوئد، اعضای پ.ک.ک/YPG هر کاری انجام می دهند. موضوع انسانیت نیست. ، دموکراسی یا حقوق بشر.” “این کاملا طبیعی است که اگر فرصت های زیادی به تروریست ها داده شود، نمی خواهیم در کنار این افراد باشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا