افغانستانعکس

رهبر طالبان: اجازه نمی‌دهم واشنگتن حکومتم را سرنگون کند

طالبان ادعا دارند نماز عید را به امامت هبت الله آخندزاده رهبرشان در این مسجد ادا کرده اند.

اما باز هم هیچ تصویری از وی پخش نشده است. طالبان نوار شنیدار منسوب به هبت‌الله آخندزاده را به رسانه‌ها فرستاده اند و می گویند که او در مراسم نماز عید در قندهار سخنرانی کرده است.

رهبر طالبان در این سخنرانی می‌گوید که هرقدر واشنگتن بر طالبان فشار وارد کند او اجازه نخواهد داد که حکومت طالبان سرنگون شود.

صدای منسوب به رهبر طالبان: «این خوشبختی مردم است که نظام اسلامی دارند. تا که من زنده هستم کفر و غیر اسلام هیچ چیزی اینجا جا نخواهد داشت. فردی که برای اسلام خطر درست می‌کند نیز در این کشور جا ندارد.»

هبت‌الله آخندزاده درحالی از مقابله با واشنگتن سخن می‌گوید که پس از بازگشت طالبان به قدرت، ایالات متحده هر هفته یک بسته ۲۰ میلیون دالری پول نقد را به بانک مرکزی زیر اداره طالبان کمک کرده است.

آخندزاه بار دیگر تاکید کرده است که اجازه نخواهد داد قوانینی را که طالبان آنرا اسلامی نمی‌دانند در افغانستان حاکم شود.

رهبر طالبان می‌گوید برای نظامیان حکومت پیشین هنوز هم عفو وجود دارد اما آنان نباید از «بیگانگان» دفاع کنند.

این درحالیست که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد در گفت وگوی ویژه با آمو طالبان را به نقض حقوق بشر و بازداشت خودسرانه نظامیان پیشین متهم کرد.

هبت‌الله می‌گوید که کشورهای خارجی اجازه مداخله در امور افغانستان را ندارند و سیاست‌گران این کشور نیز حق پشتیبانی از مداخله این کشورها را ندارند.

صدای منسوب به رهبر طالبان: «امریکایی‌ها از افغانستان خارج شدند اما من نمی‌دانستم خوش باشم یا ناراحت زیرا افغان‌های خودمان ناراحت بودند. ما با شما جنگ نمی‌کردیم از اول هم جنگ ما با شما نبود. ما از شما می‌خواستیم در برابر ما ایستاد نشوید و بگذارید که با تنها باشیم و مقابله کنیم. اما اکنون نیز ما را با کفر نمی‌گذارند. از کافران دفاع نکنید و برای‌شان سپر نشوید».

نمازگزاران در مسجد عیدگاه قندهار به آمو می‌گویند که هبت‌الله آخندزاده را ندیده اند و تنها صدای منسوب به او را شنیدند. به گفته این نمازگزاران در صف‌های نخست نماز عید مسوولان طالبان و افراد نزدیک به رهبر طالبان نماز خواندند و دیگران نتوانسته اند چهره وی را ببینند.

دکمه بازگشت به بالا