جهانعکس

رویارویی مردم اسپانیا با دوران فرانکو: 53 قبر افتتاح شد

اسپانیا با دوران دیکتاتور فرانکو روبرو است. مطالعه ای برای تعیین هویت 53 نفر که نامشان بر قبرشان نوشته نشده بود آغاز شد. افراد شناسایی شده به خانواده هایشان تحویل داده می شوند.

 

اسپانیا با دوران فرانکو مواجه است. در شهر اوردونا در منطقه باسک، کار برای تعیین هویت ده ها نفر که در دوران حکومت دیکتاتور فرانسیسکو فرانکو در زندان جان باختند، آغاز شده است.
آزمایش DNA برای تعیین هویت ده ها نفری که از گور خارج شده اند انجام می شود. کسانی که هویتشان مشخص شده به خانواده هایشان تحویل داده می شود.
در طول جنگ داخلی، 225 نفر در این مرکز که از سال 1937 تا 1939 به عنوان اردوگاه کار اجباری و از سال 1939 تا 1941 به عنوان زندان استفاده می شد، جان باختند.
خاطرنشان می شود که این افراد که به عنوان زندانیان جمهوری خواه تعریف می شوند، در دوره فرانکو در شرایط غیرانسانی نگهداری می شدند.
در اسپانیا، دولت جناح چپ منابع مالی لازم را در سال 2020 برای باز کردن قبرهای بی نام و شناسایی آنها فراهم کرد.
با منابعی که دولت تخصیص داده است، هدف این است که جنایات مرتکب شده در دوران دیکتاتور فرانکو را آشکار کند و زخم های 40 سال بعد را التیام بخشد.
تعداد تلفات جنگ داخلی اسپانیا که در سال 1936 آغاز شد و در سال 1939 پایان یافت، از 500 هزار نفر فراتر رفت. گفته می شود که 100 هزار نفر از آنها هنوز ناشناس هستند و این افراد در گورهای بی نام مانده اند.

دکمه بازگشت به بالا