جهان

سنتکام یک موشک بالستیک ضدکشتی و چهار پهپادی حوثی‌ها را منهدم کرد

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) از انهدام یک موشک بالستیک ضدکشتی و چهار پهپاد حوثی‌های یمن از سوی نیرو‌های ایتلاف نظامی بین‌المللی در دریایی سرخ خبر داده است.

این مرکز نشر بیانیه‌ی گفته که این کشتی‌ها پیش از چاشت روزچهارشنبه، ۲۴ اپریل در منطقه تحت تحت کنترول حوثی‌های یمن منهدم شده است.

در این بیانیه‌ آمده است که این موشک‌ بالستیک از سوی «حوثی‌های تروریست مورد حمایت ایران» به سمت کشتی امریکایی «ام‌وی یورک‌تاون» با ۱۸ خدمه امریکایی و چهار خدمه یونانی شلیک شده بود که هیج تلفات جانی و خسارات به همراه نداشت.

سنتکام افزوده است که این موشک بالستیک ضد کشتی و پهپادها تهدیدی فوری برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده بودند.

همچنین ستاد فرماندهی مرکزی امریکا تاکید کرده که «این اقدامات به منظور محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن ‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود.»

گفتنی است که حملات حوثی‌‌های یمن و بر کشتی‌های تجارتی مرتبط با کشور‌های اسراییل، امریکا و شماری از کشور‌های اروپایی در حمایت از مردم فلسطین از چندین ماه پیش آغاز شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا