جهانفن‌آوری

گوگل داده های مکان بازدیدکنندگان کلینیک های سقط جنین در ایالات متحده را حذف خواهد کرد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از تصمیم دادگاه عالی که سقط جنین را یک حق قانونی اعلام کرد، گفت که دولت فدرال از زنانی که به ایالت هایی که سقط جنین هنوز قانونی است، محافظت خواهد کرد. از سوی دیگر، گوگل اعلام کرد که اطلاعات موقعیت مکانی را برای محافظت از حریم خصوصی زنان حذف خواهد کرد.

شرکت فناوری پیشرو در ایالات متحده، گوگل، گزارش داد که کاربرانی که به کلینیک سقط جنین مراجعه می کنند، ورودی های خود را از طریق داده های مکان حذف می کنند.

میلیون ها زن در ایالات متحده آمریکا «تصمیم رو وید» سال ۱۹۷۳ دادگاه عالی را که طبق قانون اساسی حق سقط جنین را در سراسر کشور تضمین می کرد، لغو کردند.

در حالی که این تصمیم راه را برای ممنوعیت سقط جنین برای ایالت ها هموار کرد، کلینیک های سقط جنین در برخی ایالت ها شروع به بسته شدن کردند.

این ایالت ها به میدان جنگ برای حفظ یا لغو خدمات سقط جنین تبدیل شده اند.

زنانی که برای سقط جنین مجبور به مسافرت هستند محافظت خواهند شد

در حالی که گفته شد زنان در ایالت هایی که سقط جنین ممنوع یا محدود است ممکن است مجبور شوند برای رفتن به مناطقی که سقط جنین قانونی است از خطوط دولتی عبور کنند، بایدن اظهار داشت که دولت دسترسی به قرص های سقط جنین را در ایالت هایی که سقط جنین ممنوع است تضمین خواهد کرد سفر به ایالت هایی که سقط جنین هنوز قانونی است توسط دولت فدرال حمایت می شود.

یک گام قابل توجه از سوی گوگل در ایالات متحده آمریکا، جایی که بحث ها و اعتراضات درباره سقط جنین ادامه دارد، انجام شد.

به گزارش گاردین، جن فیتزپاتریک، معاون گوگل در بیانیه‌ای گفت که پس از بازدید هر کسی از کلینیک سقط جنین در ایالات متحده، ورودی‌ها از «تاریخچه مکان» حذف خواهند شد.

فیتزپاتریک اظهار داشت که این اپلیکیشن در هفته های آینده عملیاتی خواهد شد.

ضمناً متذکر شد که مراجعه به کلینیک های زنان و زایمان، مراکز ترک اعتیاد و کلینیک های کاهش وزن از «تاریخچه مکان» حذف می شود.

ممنوعیت سقط جنین در آمریکا

سقط جنین در ۱۶ ایالت که در آن جمهوری خواهان اکثریت مجالس قانونگذاری محلی را دارند، پس از آنکه دادگاه عالی ایالات متحده در ۲۴ ژوئن سقط جنین را یک حق قانونی اعلام کرد، ممنوع است.

در تصمیمی که این حق را که از ۵۰ سال پیش اجرا می‌شد، لغو کرد، این قانون اساسی تلقی می‌شود که می‌توان بدون هیچ محدودیتی، سقط جنین را ممنوع کرد، از جمله حاملگی در اثر زنای با محارم و تجاوز جنسی.

جودی چو معاون کالیفرنیا در جریان تظاهرات حامی سقط جنین که روز گذشته در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده برگزار شد، بازداشت شد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا