جهانعکس

در حالی که حملات داعش نگرانی‌ها را برانگیخته است، نخست وزیر عراق مرز سوریه را بازرسی می‌کند

نخست وزیر عراق برای حمایت از نیروها و بیان اینکه نیروهای عراقی قادر به مقاومت در برابر گروه داعش هستند، از مرزهای این کشور با سوریه بازدید کرده است.

نخست وزیر عراق روز چهارشنبه برای حمایت از نیروها و بیان اینکه نیروهای عراقی قادر به مقاومت در برابر گروه دداعش هستند، از مرز این کشور با سوریه بازدید کرد. این دیدار پس از آن انجام شد که ستیزه جویان چندین حمله مرگبار را انجام دادند که این نگرانی را ایجاد کرد که ممکن است داعش در حال بازگشت باشد.

مصطفی الکاظمی برای بررسی اقدامات امنیتی و تقویت روحیه در استان نینوا حضور داشت. نگرانی از حملات بیشتر داعش از زمانی که بیش از 100 ستیزه جو در نزدیکی مرز به بزرگترین مرکز بازداشت در شمال شرق سوریه یورش بردند و به دنبال آزادسازی اعضای مظنون داعش بودند، افزایش یافته است.

این حمله بزرگترین حمله شبه‌نظامیان داعش از زمان سقوط «خلافت» این گروه در سال 2019 بود. ده‌ها نفر از هر دو طرف در درگیری‌ها کشته شدند، ائتلاف به رهبری ایالات متحده نزدیک به ده‌ها حمله هوایی انجام داده و هزاران غیرنظامی در نزدیکی آن زندگی می‌کنند. در درگیری جاری آواره شده اند.

بر اساس بیانیه دفتر خود، الکاظمی خطاب به مقامات مرزی و نیروهای امنیتی گفت: «شما باید تلاش های خود را تشدید کنید و شبانه روز کار کنید. این منطقه برای ما و دشمن نیز بسیار مهم است و این نیازمند تلاش مضاعف است.»

حملات در عراق نیز در حال افزایش است، جایی که داعش از خلاء امنیتی در شمال کشور که توسط اختلافات ارضی بین دولت فدرال و منطقه نیمه خودمختار کوریدش تداوم یافته است، استفاده می کند. در پی حمله افراد مسلح به پادگان ارتش در استان دیالی یازده سرباز عراقی در خواب کشته شدند. این مرگبارترین حمله در چند ماه اخیر بود که ارتش عراق را هدف قرار داد و داعش مقصر آن بود.

الکاظمی گفت که به توانایی نیروهای امنیتی عراق برای خنثی کردن داعش اطمینان دارد. او به آنها گفت: “شما امروز قوی تر از دیروز هستید.” داعش بخش‌های وسیعی از شمال عراق را در تابستان 2014 تسخیر کرد، عمدتاً به این دلیل که نیروهای عراقی عقب‌نشینی کردند.

الکاظمی را وزرای دفاع و کشور همراهی می کردند. عراق 599 کیلومتر (372 مایل) مرز مشترک با سوریه دارد.

من به تروریست های داعش می گویم: ما را امتحان نکنید، شما خیلی تلاش کردید و شکست خوردید. شما تلاش زیادی خواهید کرد و شکست خواهید خورد.»

کنترل ارضی این گروه در عراق و سوریه توسط کمپین چند ساله تحت حمایت ایالات متحده از بین رفت، اما برخی از جنگجویان در سلول‌های خوابیده باقی ماندند که در ماه‌های گذشته به طور فزاینده‌ای تعداد زیادی از عراقی‌ها و سوری‌ها را کشته‌اند.

ResimResimResim

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا