جهانویدئو

رئيس‌جمهور ایران: مردم افغانستان یک شب راحت ندارند مگر گناه این مردم چیست؟

به گزارش کوکچه، حسن روحانی رئيس جمهور ایران امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت این کشور با اشاره به انفجار مکتب سیدالشهدا در دشت برچی در کابل که به کشته و زخمی شدن جمعی از دانش‌آموزان منجر شد، گفت: این روزها دو حادثه بسیار غمبار اتفاق افتاد. حادثه افغانستان که بسیار دلخراش و غیرقابل تحمل بود. مسیر ناحق چگونه وجدان، عقل و فهم انسان را زیر پا می‌گذارد. کشتار یک دختربچه مدرسه‌ای چه مفهومی دارد و این افراد اسلام را بدنام کردند.

به گفته وی، جنایت اصلی متعلق به کسانی است که در این کشور دخالت و جنایت کردند؛ چه شرق و چه غرب. این مردم عزیز یک روز راحت نداشتند و در روزهای اول انقلاب تاکنون یک شب راحت ندارند. مگر گناه این مردم چیست؟ خدا لعنت کند آنهایی که در دنیای اسلام تندروی را راه انداختند

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا علیه منطقه و فلسطین گروه نیابتی ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: کشتارهایی که در سوریه،‌ عراق،‌ افغانستان، لبنان، بحرین، پاکستان، یمن،‌ آفریقا، شمال آفریقا، و هر کدام از کشورهای منطقه و اطراف را انجام می‌شود، توسط همین گروه‌های نیابتی است.

روحانی با بیان اینکه گروه‌های نیابتی و تکفیری نسبتی به اسلام، جهاد و قرآن ندارند، تصریح کرد: خودشان را به عنوان مبارز و مجاهد و کسی که دنبال خلافت اسلامی و اجرای احکام خدا است، می‌دانند ولی این گونه نیست. خداوند نیامرزد و لعنت کند آنهایی که در دنیای اسلام تندروی را راه انداختند.

روحانی با تسلیت به ملت و دولت افغانستان برای حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه در کابل بیان کرد: این حادثه بسیار دردناک و غیرقابل باور است. از طرفی دیگر، در فلسطین می‌بینید که این مردم عزیز، این مردم مبارز از سال ۱۹۴۸ آواره هستند و از خانه‌های خود بیرون شدند و هر روز یک توطئه‌ای علیه این مردم ایجاد کردند. چرا این همه کشتار؟ چرا این همه جنایت؟ چرا این همه موشک‌باران علیه این مردم روا می‌دارید؟ مگر مردم قدس شریف چه کردند.

وی افزود: حالا اسلام را کنار بگذاریم. مگر شما دین حضرت موسی (ع) را قبول ندارید؟ البته بعید می‌دانم که شما دین حضرت موسی (ع) را هم قبول داشته باشید. شما که کشتار می‌کنید، صهیونیست‌های جانی هستید که دین الهی ندارید. زیرا این روش نه در دین حضرت موسی (ع)، نه در دین حضرت عیسی (ع)، نه در دین حضرت ابراهیم (ع) و نوح (ع) و حضرت پیامبر (ص) است.

رییس‌جمهور ایران با بیان اینکه همه پیامبران ما را به عدل،‌ مروت و انسانیت دعوت کردند، یادآور شد: چرا این همه جنایت و کشتار می‌کنید؟ چرا همسایه‌های اطراف رژیم صهیونیستی ساکت هستند؟ یک کشور عظیم و بزرگی مانند مصر، مانند اردن همسایه رژیم صهیونیستی هستند، چرا حرفی نمی‌زنند؟ همچنین کشورهای منطقه چرا مخالفت،‌ ایستادگی نمی‌کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا