جهان

تلفات جانی در سیل ناشی از بارندگی شدید در ایران به ۶۹ نفر رسید

تعداد جان باختگان سیل ناشی از بارندگی شدید در ایران که اکثر نقاط کشور به ویژه استان تهران را در برگرفت به ۶۹ نفر رسید. در حوادث سیل در کشور ۴۵ نفر از جمله ۳ شهروند عراقی همچنان مفقود هستند.

نجات جهانی معاون فنی و هماهنگی بازسازی و توانبخشی سازمان مدیریت بحران کشور به خبرگزاری ایرنا گفت: ۶۹ نفر در سیل هفته گذشته جان خود را از دست دادند و ۴۵ نفر همچنان مفقود هستند.

جیهانی با اشاره به اینکه در میان ۶۹ نفر جان باختگان سیل ۶ شهروند عراقی هستند، گفت: از ۴۵ نفر مفقود شده ۳ نفر عراقی هستند و همچنین ۳۹ نفر که ۳ نفر آنها شهروند عراقی هستند مجروح شدند. در آخرین سیل..

جیانی با اشاره به اینکه ۲۴ استان کشور درگیر سیل و بارندگی شدند، گفت: بیشترین تلفات جانی در این سیل در تهران رخ داده است و پس از آن استان های کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، سیستان و بلوستان و لرستان در رتبه های بعدی قرار دارند.

هشدار به شهروندان که از حاشیه رودخانه دوری کنند

مقامات ایرانی اعلام کردند که علاوه بر تلاش های جستجو و نجات در مناطق سیل زده، تلاش ها برای کمک رسانی به سیل زدگان ادامه دارد.

مسئولان به شهروندان هشدار دادند در صورت تداوم بارندگی از سواحل رودخانه ها و کانال ها دوری کنند.

از سوی دیگر، مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور از تداوم بارش شدید باران که کشور را تا روز دوشنبه تحت تاثیر قرار داد، خبر داد.

مهدی ولی‌پور، رئیس امداد و نجات هلال احمر ایران نیز در بیانیه‌ای به تلویزیون دولتی گفت: در این حادثه سیل که در سراسر کشور تاثیرگذار بود، ۶۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۲ نفر مفقود شدند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا