افغانستانجهان

تحریک طالبان پاکستان دولت اسلام‌آباد را به جنایت علیه مهاجران افغان متهم می کند

تحریک طالبان پاکستان بازداشت و بدرفتاری با مهاجران افغان در پاکستان را محکوم کرد. آنها دولت پاکستان را به اخاذی از مهاجران و ارتکاب جنایت علیه آنها متهم می کنند.

در بیانیه ای که از سوی تحریک طالبان پاکستان منتشر شد، آنها ادعا می کنند که دست داشتن افغان ها در حملات اخیر در منطقه چیترال پاکستان نادرست و بی اساس است.

این گروه دولت پاکستان را به اخاذی و گرفتن رشوه از پناهجویان افغان متهم می کند و مدعی است که نیروهای پاکستانی قصد دارند میلیون ها روپیه از مهاجران استخراج کنند.

تحریک طالبان پاکستان، مسئول حملات بزرگ در پاکستان طی دو سال گذشته، همچنان اتهامات پاکستان مبنی بر دست داشتن افغانستان در این حملات را رد می کند و آنها را از خاک افغانستان سازماندهی می کند و آن را “پوچ” می خواند.

در بیانیه تحریک طالبان پاکستان آمده است: “راه اندازی حملات گسترده و مشترک در چیترال از خارج از پاکستان غیر منطقی است.”

دولت پاکستان اخیراً اقدامات گسترده ای را در چندین ایالت آغاز کرده است که منجر به بازداشت صدها مهاجر افغان شده است. تحریک طالبان پاکستان ادعا می کند که مهاجران بازداشت شده “کارگران فقیر افغان” هستند.

این گروه تاکید می‌کند که دولت پاکستان در حال «ارتکاب جنایت علیه مهاجران افغان» است و از مردم پاکستان می‌خواهد که «برای پایان دادن به بی‌عدالتی و نشان دادن همسایگی خوب به مردم افغانستان اقدام کنند».

مقامات ارشد پاکستانی بارها ادعا کرده اند که افغان ها مسئول افزایش ناامنی در پاکستان هستند و همچنین ادعا کرده اند که تحریک طالبان پاکستان حملات خود را از خاک افغانستان سازماندهی می کند.

شایان ذکر است که تحریک طالبان پاکستان از کمیسیون نظامی خود خواسته است که از استخدام افغان ها خودداری کند.

دکمه بازگشت به بالا