افغانستانجهان

گروه اوپک پلاس به تصمیم خود برای کاهش تولید روزانه نفت ادامه خواهد داد

اعلام شده است که گروه اوپک پلاس به تصمیم خود برای کاهش 2 میلیون بشکه ای تولید نفت از نوامبر ادامه خواهد داد.

در بیانیه صادر شده از سوی اوپک، استدلال شده است که تصمیم مورد بحث «اقدام ضروری و درست برای ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت» است.

گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی از کشورهای تولیدکننده غیراوپک، «تصمیم کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای در روز از نوامبر» را که در 5 اکتبر اتخاذ شده بود، ادامه خواهد داد. حفظ ثبات در بازارها

سی و چهارمین اجلاس وزیران که با حضور 13 عضو اوپک به رهبری عربستان سعودی و وزرای انرژی و نفت 10 کشور تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک به رهبری روسیه به صورت آنلاین برای ارزیابی شرایط بازار و بحث در مورد میزان تولید برگزار شد. اجرا از دسامبر، پایان یافت.

“راه مورد نیاز و درست برای ثبات بازار”

در بیانیه اوپک، اهمیت تصمیم کاهش تولید اوپک پلاس در سی و سومین اجلاس وزیران اوپک و غیراوپک در 5 اکتبر، آمده است: «تصمیم مورد بحث کاملاً مطابق با ارزیابی‌های بازار اتخاذ شده است. در نگاهی به گذشته، این امر بر بازارهای جهانی نفت توسط فعالان بازار تأثیر گذاشته است.

در این بیانیه آمده است که کشورهای شرکت‌کننده می‌توانند برای بحث در مورد تحولات بازار و در صورت لزوم برای حمایت از تعادل و ثبات بازارهای نفت، فوراً دیدار کنند.

با اشاره به اینکه تعهد طرفین به تصمیمات مهم اتخاذ شده در گذشته تکرار شد، کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) که تاکنون هر ماه برگزار می‌شود، از این پس هر دو ماه یکبار برگزار خواهد شد، اما ممکن است کمیته اوپک پلاس در صورت تمایل یا در راستای تحولات بازار، جلسات تکمیلی برگزار کند. خاطرنشان شد که وزیران می توانند در هر زمانی درخواست تشکیل جلسه دهند.

اوپک پلاس در 4 ژوئن 2023 تشکیل جلسه خواهد داد در بیانیه، با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی مبنی بر برگزاری نشست بعدی وزیران در 4 ژوئن 2023، رعایت مکانیسم انطباق کامل و تولید بیش از حد با بهره گیری از تمدید مصوب شده در سی و سومین نشست وزیران اوپک و غیراوپک برگزار شد.

کشورهای اوپک پلاس در نشست 5 اکتبر تصمیم گرفتند تولید روزانه نفت خود را تا نوامبر 2 میلیون بشکه کاهش دهند.

دکمه بازگشت به بالا