افغانستانجهانعکس

هیچ مراسم دولتی برای گورباچف ​​برگزار نمی شود: پوتین اینگونه خداحافظی کرد

روز شنبه مراسم تشییع جنازه میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی که در سن ۹۱ سالگی درگذشت، برگزار می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از جسد گورباچف ​​دیدن کرد و گل گذاشت، اما در مراسم تشییع جنازه او شرکت نخواهد کرد. همچنین مراسم دولتی برای رهبر سابق برگزار نخواهد شد.

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، در سن ۹۱ سالگی در بیمارستانی که در آن تحت درمان بود، در ۳۰ اوت درگذشت.
پیکر گورباچف ​​در سالن عزاداری بیمارستان به روی عموم باز شد.
مراسم تشییع جنازه گورباچف ​​روز شنبه برگزار می شود. اعلام شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم خاکسپاری شرکت نخواهد کرد.
سخنگوی کرملین گفت که برنامه رئیس جمهور به او اجازه شرکت در مراسم تشییع جنازه را نمی دهد، بنابراین تصمیم گرفت از بیمارستان بازدید کند.
پوتین که به بیمارستان بالینی مرکزی مسکو رفته بود و آخرین وظیفه خود را در قبال گورباچف ​​انجام داد، در حالی که یک دسته گل رز قرمز را در تابوت گورباچف ​​گذاشته بود، عکس گرفته شد.
همچنین هیچ مراسم دولتی برای آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی برگزار نخواهد شد.
برای اولین بار از زمان نیکیتا خروشچف، هیچ مراسم رسمی برای یک رهبر روسیه برگزار نخواهد شد. با این حال، سخنگوی کرملین اظهار داشت که مراسم تشییع جنازه شامل برخی از اعمالی است که در یک مراسم دولتی انجام می شود، مانند گارد تشریفاتی. وی گفت که این مراسم توسط دولت برگزار خواهد شد.
جانشین گورباچف، سلف پوتین، بوریس یلتسین، در “کلیسای جامع مسیح منجی” به خاک سپرده شد و مراسم به طور زنده از تلویزیون پخش شد.
غیبت پوتین در مراسم تشییع جنازه و عدم تشییع جنازه دولتی نشان می دهد که کرملین در مورد میراث گورباچف ​​مبهم است. برنامه های تلویزیون دولتی گورباچف ​​را به عنوان یک شخصیت تاریخی می دید. با این حال، همچنین تاکید شد که او مسئول فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.
پوتین، سقوط او، ۲۰. او آن را بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن توصیف کرد.
اگرچه در غرب از گورباچف ​​ستایش می شود، اما آخرین رهبر شوروی نامی محبوب در این کشور نیست و گفته می شود که پوتین به همین دلیل از گورباچف ​​فاصله می گیرد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا