افغانستانجهان

هزاران نفر در افغانستان در اعتراض به بمباران غزه توسط اسرائیل تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم افغانستان روز جمعه در حمایت از فلسطینیان و علیه تشدید بمباران غزه توسط اسرائیل تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در یک راهپیمایی در کابل از کشورهای اسلامی خواستند تا دست به دست هم داده و با اقدامات اسرائیل و متحدانش مقابله کنند.

عبدالحق حماد، فعال سیاسی، تحولات اخیر غزه را «ظلم و تروریسم جهان کفار» خواند.

عالم دینی عبدالسمیع غزنوی گفت: امروز برای شما که در قلب کابل افغانستان در حمایت از مردم مظلوم و مجاهدان قهرمان غزه گرد آمده اید، روز افتخار است.

برخی از معترضان گفتند که برای حمایت از مبارزات خود علیه اسرائیل آماده رفتن به فلسطین هستند.

«همه برادران مسلمان ما برای حمایت از برادران مسلمان فلسطینی در اینجا جمع شده اند. ما از مردم غزه حمایت می کنیم. ابراهیم یکی از معترضان گفت: همه مردم افغانستان می خواهند به فلسطین بروند و در کنار برادران فلسطینی بایستند.

عبدالله، یکی دیگر از معترضان، به زبان عربی گفت: «ترجمه: ما برای دفاع از مجاهدین فلسطینی اینجا جمع شده‌ایم. ببین ای مجاهد ما با تو هستیم. ای مجاهدان ما با شما هستیم. شما پیروز هستید، در دنیا و آخرت موفق هستید.»

حضرت الله یکی از معترضان گفت: باید همه مشرکان، یهودیان و مسیحیان را شکست داد. خواسته من از امارت اسلامی افغانستان این است که از آنها (فلسطینیان) حمایت کند. ما با آنها هستیم. فلسطینی ها نباید فکر کنند که تنها هستند، اما ما با آنها هستیم.

بمباران شدید غزه توسط اسرائیل تاکنون بیش از 1500 کشته برجای گذاشته است و پس از حمله بی سابقه حماس، گروهی که غزه را اداره می کند، بیش از 1300 نفر در اسرائیل کشته شدند.

دکمه بازگشت به بالا