افغانستان

بسیج نیروهای ارتش افغانستان اولویت ماست/ ادامه رایزنی‌ها برای توقف درگیری‌ها

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به تحولات اخیر این کشور، به اظهار نظر در مورد مسائل این کشور پرداخت.

«اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان، امروز شنبه، ۲۳ مرداد، با انتشار پیامی به تشریح تحولات اخیر و وضعیت جاری در این کشور پرداخت.

«اشرف غنی» در این پیام گفت «افغانستان از جنگ نیابتی رنج می‌برد، اما نیرو‌های دولتی توانایی حفاظت از امنیت کشور را دارند؛ رشته رایزنی‌هایی با سران احزاب سیاسی و متحدانمان درباره تحولات اخیر آغاز شده است و رایزنی‌ها برای توقف درگیری‌ها ادامه دارد»

وی می گوید «بسیج نیرو‌های ارتش اولویت ماست. از مردم به خاطر قرار گرفتن در کنار نیرو‌های امنیتی و دفاعی تشکر می‌کنم. در شرایط کنونی باید بین نیرو‌های امنیتی و دفاع هماهنگی ایجاد شود.»

رئیس جمهور افغانستان در ادامه تاکید کرد که وظیفه ای تاریخی برای جلوگیری از کشتار بیشتر دارد.

«غنی» در بخش دیگری اظهار کرد «بازسازی نیرو‌های مسلح کشور اولویت اصلی در برابر پیشروی طالبان در کابل است.»

در حال حاضر، طالبان بر بیش از نیمی از مراکز ۳۴ استان افغانستان و حدود دو سوم خاک این کشور کنترل دارند. درگیری‌ها در دیگر بخش‌های این کشور همچنان ادامه دارد.

در همین حال نشستی تحت ریاست رئیس جمهور محمد اشرف غنی در خصوص چگونگی رسیدگی به بیجاشدگان داخلی دایر گردید.

در این نشست که قبل از ظهر امروز در ارگ تدویر یافت و مسئولین ادارات مربوطه حضور داشتند، ابتدا آنان گزارش کارکردهای شان را در رابطه به رسیدگی به بیجاشدگان داخلی در شهرکابل، ارائه کردند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش متذکره، به آنان هدایت داد که بخاطر اسکان بیجاشدگان، کمپ ایجاد گردد و در آن تمام امکانات مورد نیاز از جمله مساجد، برق و سایر سهولت ها، فراهم شود.
رئیس جمهور افزود که مبلغ ۴۰ میلیون افغانی از جانب من به بیجاشدگان داخلی کمک می گردد و تمام فعالیت های رسیدگی به آنان از طریق کمیته های اضطراری صورت گیرد.
همچنان رئیس جمهور تاکید کرد که به منظور رسیدگی به بیجاشدگان داخلی، یک صندوق بخاطر انسجام کمک های سکتور خصوصی ایجاد و برنامه کاری عاجل برای ده هزار تن روی دست گرفته شود. وی افزود که برنامه دسترخوان ملی در قسمت بیجاشدگان داخلی به گونه عاجل تطبیق گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا