افغانستانجهان

صدها پرواز در آمریکا لغو شد

از یک سو، شدت سفر در ایالات متحده آمریکا به دلیل جشن گرفتن 19 ژوئن (ژوئن) به عنوان تعطیلات فدرال افزایش یافت، از سوی دیگر لغو پروازها به دلیل شرایط جوی سخت و کمبود پرسنل مشکلاتی را ایجاد کرد.

در آخر هفته حدود ۱۵۰۰ پرواز در ایالات متحده لغو شد.

اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده (TSA) در بیانیه ای اعلام کرد که بیشترین تعداد مسافر را در این آخر هفته از تعطیلات شکرگزاری ۲۰۲۱ داشته است.

بر اساس داده های TSA، در ۱۷ ژوئن، نزدیک به ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر در فرودگاه ها غربالگری شدند.

لیزا فاربشتاین، سخنگوی TSA در توییتی نوشت: “به سفرهای آخر هفته تعطیلات ژوئن ژوئن خوش آمدید.” بیانیه خود را به اشتراک گذاشت

از سوی دیگر لغو و تاخیر در پروازها باعث ایجاد هرج و مرج در فرودگاه ها شد.

بر اساس داده های FlightAware که پروازها را ردیابی می کند، حدود ۱۵۰۰ پرواز در ۱۷ ژوئن لغو شد و نزدیک به ۹ هزار پرواز با تاخیر انجام شد.

اعلام شد که کنسلی ها و تعویق ها به دلیل شرایط جوی شدید در مناطق مختلف کشور و همچنین کمبود پرسنل و مشکلات زیرساختی در شرکت های هواپیمایی مرتبط با شیوع کووید ۱۹ بوده است.

در همین حال، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، که با نمایندگان شرکت های هواپیمایی دیدار کرد، گفت که دولت می تواند اقدامات تحریمی، از جمله جریمه، را علیه خطوط هوایی که استانداردهای حمایت از مصرف کننده را رعایت نمی کنند، اتخاذ کند.

بوتیگیگ در صحبت با آسوشیتدپرس از خطوط هوایی خواست تا در هفته تعطیلات ۴ جولای که به عنوان روز استقلال در ایالات متحده جشن گرفته می شود و بقیه تابستان از اختلالات سفر مراقبت کنند.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا