افغانستانجهان

وزیر خارجه آمریکا وارد کابل شد با غنی و عبدلله دیدار کرد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وارد کابل شده است. منابع ارگ ریاست جمهوری با تایید این خبر گفته اند‌ که آقای بلینکن با رییس‌ جمهور غنی نیز دیدار کرده است.

رئیس جمهور غنی با وزیر امور خارجه امریکا، دیدار نمود
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز با انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا که در راس یک هیات عالی رتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.
در این دیدار که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد و معاونین ریاست جمهوری، شماری از وزرا و مقامات دولتی نیز حضور داشتند، ابتدا رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به وزیر امور خارجه امریکا و هیات همراه اش، از کمک و همکاری آن کشور و سایر شرکای بین المللی در طی دو دهۀ گذشته به دولت و مردم افغانستان، ابراز امتنان کرد.
رئیس جمهور بر مبارزه مشترک همه کشورها در برابر تروریزم تاکید نموده، گفت که به تصمیم ایالات متحدۀ امریکا مبنی بر خروج نیروهای شان از افغانستان احترام می گذاریم و دولت افغانستان تلاش خواهد کرد که در پروسۀ انتقال، همکاری لازم را انجام دهد.
رئیس جمهور غنی از توانایی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان یادآوری کرده، گفت که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی ما نشان دادند که به تنهایی قابلیت دفاع سرزمین و کشور شان را دارند و مردم افغانستان پشتیبان نیروهای امنیتی و دفاعی خویش می باشند.
رئیس جمهور کشور گفت: اکنون که ایالات متحدۀ امریکا قصد خروج نیروهای شان را از افغانستان دارند، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور، وجود دارد.
در مقابل، انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا ضمن قدردانی از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت که خروج نیروهای ما از افغانستان به معنی تضعیف مناسبات استراتیژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحدۀ امریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پابند است.
وی افزود که ایالات متحدۀ امریکا حمایت های دیپلوماتیک و بشردوستانه خویش را از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور ادامه می دهد و تلاش های خود را بخاطر تسهیل روند صلح افغانستان، تداوم خواهد بخشید.
در اخیر این دیدار، هر دو جانب موافقت کردند که بخاطر پیشبرد روند انتقال و آغاز فصل جدید همکاری ها، روابط و صحبت ها همچنان ادامه یابد.
آقای بلینکن در دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته از حمایت کشورش از افغانستان صحبت کرده و گفته همکاری کشورش دوامدار است.
تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا