افغانستاننگاه‌ها

آیا کسی نیست که یک سیلی محکم در گوش این بیهوده بزند

معامله‌گری حقیرتر از صالح تاریخ به حافظه نخواهد داشت

سال‌ها اسم یونس قانونی بد بود که معامله‌گر است. اما معامله‌گری حقیرتر از صالح تاریخ به حافظه نخواهد داشت.

این بی‌سواد و کودن که خودش را دومین نابغه استخباراتی شرق می‌دانست، مثل متفکر تقلبی توهم دانایی داشت در حالی‌که نادان‌ترین سیاست‌گر معاصر تاجیکان همین آدم پوپولیست و تاجر است.

زمانی‌که معاون نخست رئیس‌جمهور شد، چون می‌دانستم سرنوشت جمعی به تصمیم‌های غلط او بستگی دارد، بارها برایش گفتم و نوشتم که ساختار سیاسی افغانستان سهمیه‌بندی شده است، خودت را صاحب این امتیاز بدان و مثل مامور در روایت قومی غنی منحل نشو، اما در پاسخ گفت دیدگاه‌های تو به سیاست‌گذاری‌های ما صدمه می‌زند و دهن‌های کرایی‌اش را وظیفه داد که علیه من تبلیغ کنند، یکی از آن دهن‌های پلید که از هم‌دیارانم بود در فیسبوک علیه من بسیار ناروا نوشت.

این بی‌عقل و بی‌شعور تا آخرین لحظه‌ی تحویل ولایت‌ها در کنار فراری‌بابا ماند و الف تا یا حرفی به زبان نیاورد. حالا با بی‌شرمی رفته در پنجشیر و خودش را جاگزین خودخوانده ریاست‌جمهوری می‌داند.

آیا کسی نیست که یک سیلی محکم در گوش این بیهوده بزند و از وی بپرسد که تو به حیث معاون اول وقتی معامله کردی و دست عبدالله را از حکومت کوتاه کردی، در زمان تحویل دادن قول اردوها و ولایات مشغول چه بودی؟

هرکسی این بی‌شعور را یک سیلی بزند، دستش را خواهم بوسید. او را از پنجشیر و از کنار احمد دور کنید که بی‌اصول‌ترین و مشکوک‌ترین انسان افغانستان است. خداوند بیش‌تر از این او را شرمنده کند
نجیب بارور

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا