افغانستانجهان

حمله موشکی به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

حمله موشکی به پایگاه های آمریکا در استان دیرالزور سوریه. آمریکا گروه های مورد حمایت ایران را مسئول این حمله دانست. سنتکام اعلام کرد که سربازان آمریکایی در این حمله زخمی شدند و آنها به این حمله پاسخ دادند.

حملات راکتی به اطراف میادین گازی عمر و کونیکو، جایی که نیروهای آمریکایی در استان دیرالزور در شرق سوریه مستقر هستند، انجام شد.

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار خبرگزاری AA از منابع محلی به دست آورده است، حملات موشکی در دیرالزور از مناطقی که گروه های تروریستی خارجی تحت حمایت ایران در آن حضور دارند تا میادین گازی Ömer VE Kuniko که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند انجام شده است. .

در این حملات هیچ تلفاتی در میدان گازی وجود نداشت.

نیروهای آمریکایی توپخانه و موشک را به سمتی شلیک کردند که راکت ها از آنجا می آمدند.

آمریکا: حمله پشت گروه های تحت حمایت ایران است

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که گروه‌های مورد حمایت ایران پشت حمله شامگاهان به پایگاه‌های آنها در شمال شرق سوریه بودند و آمریکا در صورت لزوم پاسخ داد.

در بیانیه کتبی سنتکام آمده است که حملات موشکی به دو پایگاه آمریکایی در سوریه امروز پاسخ داده شد و ۳ خودرو و بسیاری از مهمات مورد استفاده در این حملات منهدم شد.

با اشاره به اینکه در نتیجه بررسی ها به این نتیجه رسیدند که ۲ یا ۳ نفر از شبه نظامیان تحت حمایت ایران که در این حمله شرکت داشتند کشته شده اند، اعلام شد اولین حمله در ساعت ۱۹:۲۰ دیروز به وقت محلی سوریه انجام شده است. پس از این اعلام شد که راکت ها یکی پس از دیگری به پایگاه موسوم به «روستای سبز» (Yeşilköy) واقع در میدان نفتی اومر در دیرالزور اصابت کرده و سربازان آمریکایی در آنجا به طور جزئی مجروح شده اند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سربازان آمریکایی به این حملات با هلیکوپتر پاسخ دادند، آمده است: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما ما به اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهیم داد. گفته شده.

ژنرال اریک کوریلا، فرمانده مرکز سنتکام، که نظراتش در بیانیه آمده است، گفت: “ما موضوع را از نزدیک دنبال می کنیم. ما از هر فرصتی برای کاهش تهدیدات در منطقه برخورداریم و به محافظت از سربازان آمریکایی و نیروهای ائتلاف در برابر حملات اطمینان داریم. ”

این پایگاه همچنین در ۱۶ اوت مورد حمله قرار گرفت

یشیلکوی، که به منطقه مسکونی در میدان نفتی معروف است، دارای انبارهای اسلحه و همچنین اقامتگاه هایی است که نیروهای ائتلاف در آن اسکان داده شده اند.

نیروهای ائتلاف اعلام کردند که یک حمله موشکی علیه نیروهای ائتلاف مستقر در پایگاه یشیلکوی در دیرالزور در حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی در ۱۶ اوت انجام شد، در حالی که سنتکام در بیانیه خود در ۲۳ اوت اعلام کرد که یک حمله هوایی علیه ایران انجام شده است. گروه های مورد حمایت سوریه در پاسخ به این حمله.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا