افغانستانجهان

کره شمالی به روسیه ۱۰۰۰۰۰ سرباز برای جنگ در اوکراین پیشنهاد می دهد

کره شمالی که چهارمین ارتش بزرگ جهان را در اختیار دارد، برای شکست اوکراین به روسیه ۱۰۰ هزار سرباز پیشنهاد داده است. همچنین اعلام شد که کره شمالی آماده اعزام بیش از هزار کارگر برای کمک به بازسازی منطقه دونباس برای روسیه است.

رسانه دولتی روسیه گزارش داد که کره شمالی ۱۰۰۰۰۰ سرباز “داوطلب” را به کرملین پیشنهاد کرده است تا به روسیه در پیروزی در جنگ علیه اوکراین کمک کنند.

ایگور کوروتچنکو، کارشناس نظامی روسیه در بیانیه ای گفت: گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ۱۰۰۰۰۰ داوطلب کره شمالی آماده حضور و پیوستن به درگیری هستند. اشاره شد که کوروتچنکو همچنین از تجربه فراوان ارتش کره شمالی در نبرد ضد باتری (کوچکترین توپخانه) تمجید کرد.

کارشناسان نظامی گزارش داده اند که پس از تصمیم ایالات متحده برای اهدای تعداد زیادی HIMARS (سیستم موشک توپخانه ای با تحرک بالا) به اوکراین، جنگ موثر ضد باتری برای ارتش روسیه اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. کوروتچنکو تاکید کرد که روسیه باید از نیروهای کره شمالی و متخصصان ضد باتری استقبال کند.

«اگر کره شمالی می‌خواهد علیه اوکراین فاشیست بجنگد، ما باید اجازه دهیم»

کوروتچنکو گفت: اگر کره شمالی مایل به انجام وظیفه بین المللی خود برای مبارزه با فاشیسم اوکراینی است، ما باید به آنها اجازه دهیم.

کره شمالی دارای چهارمین ارتش بزرگ جهان است

از سوی دیگر، بر اساس گزارش شورای روابط خارجی مستقر در آمریکا، ارتش کره شمالی با حدود ۱.۳ میلیون پرسنل فعال، چهارمین ارتش بزرگ جهان را در اختیار دارد. ۶۰۰ هزار نفر دیگر به عنوان سرباز ذخیره در ارتش خدمت می کنند.

از سوی دیگر، طبق گزارش روزنامه کره جنوبی Daily NK، کره شمالی نیز به کارگران پیشنهاد کمک به روسیه در بازسازی اوکراین پس از جنگ را داده است.

دیلی NK به نقل از منابع روسی گزارش داد که در صورت پیروزی روسیه در جنگ، کره شمالی قصد دارد بیش از هزار کارگر را به منطقه دونباس در شرق اوکراین بفرستد. یک منبع کره شمالی گفت: «با توجه به اینکه جنگ هنوز به پایان نرسیده است، دولت در نظر دارد کارگران را در فرصتی مناسب برای نظارت بر وضعیت میدانی اعزام کند».

هراس حمله مسلحانه در ایالات متحده آمریکا

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا