افغانستان

اعلامیه به مناسبت هفته شهید و بیست و یکمین سالروز شهادت قهرمان ملی افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

حمد و ثنا مر خداوند عدالت وآزادی را، درود بر روان پاک حضرت محمد (ص) و شهدای جهاد و مقاومت افغانستان.

بیست و یکمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی و یاد بود از شهدای راه آزادی؛ شهید صلح پروفیسور برهان الدین ربانی، شهید عبدالعلی مزاری، شهيد عبدالرحيم غفورزى، شهید حاجی عبدالقدیر، استاد ذبیح الله شهید، علاوالدین خان شهید، شهید مصطفی کاظمی، شهید صفی الله افضلی، شهید عبدالرازق اچکزی، شهید خان محمد خان، ارباب حفیظ شهید، شهید پیرام قل، شهید عبدالله لغمانی، شهید داود داود، شهید عبدالرحمن سیدخیلی و باقی شهدای نیرو های دفاعی و امنیتی کشور و هزاران شهید دیگر را گرامی داشته و به عدالت خواهان، آزاده گان و انسان دوستان کشور و جهان تسلیت عرض میداریم.

قهرمان ملی افغانستان از آغاز جوانی در حدود نیم قرن پیش مبارزات عدالت خواهانه خویش را آغاز نمود و تا آخرین لحظات زندگی در برابر ظلم، استبداد، بی عدالتی، متجاوزان و اشغال گران رزمید و در این راه از جان عزیز خویش مایه گذاشت.

جهاد ومقاومت در برابر اشغال کشور توسط شوروی و هجوم تروریستان داخلی و خارجی به افغانستان اوج مبارزات و مقاومت قهرمان ملی کشور را شکل داد.

باورمندی قهرمان ملی کشور براین بود که تمام شهروندان افغانستان از حقوق برابر، عدالت اجتماعی، دست رسی به کار و تحصیل، آزادی بیان، برابری حقوق زنان و سایر آزادی های مشروع و مدنی برخوردار باشند و مردم بتوانند از طریق انتخابات سرنوشت سیاسی شان را تعیین نمایند که طالبان منحیث لشکر نیابتی قدرت های منطقه، در همکاری با تروریستان بین المللی؛ مانع تحقق حقوق اساسی هموطنان ما گردیدند.

مسعود بزرگ با اعتقاد و رعایت اسلام معتدل در برابر اعمال تروریستان؛ مقاومت برحق و مشروع مردم کشور را رهبری کرد.

قهرمان ملی با شناختی که از افکار تکفیری و تندروانه طالبان و تروریستان بین المللی داشت؛ همواره شخصیت ها و جریان های سیاسی داخلی و مردم جهان را از خطرات اهداف وعملکرد تروریستان هشدار میداد و مخاطبین خود را برای مقاومت برضد افراطیت و تروریزم دعوت و ترغیب می کرد.

احمد شاه مسعود پرچم مقاومت برحق و مشروع مردم افغانستان را بر افراشت؛ مبارزه ملی را در برابر تروریستان داخلی و بین المللی سازماندهی کرد و با اطمینان و باور کامل بارها ابراز نموده است که:

“باشیم یا نباشیم مقاومت ادامه دارد”

او دین مقدس اسلام را عاری از افراط و تفریط می دانست و در پی ایجاد جامعه بدون ظلم وخشونت بود. کشتار و قتل عام، کوچ اجباری، زندانی کردن مردم بی دفاع، انهدام آثار باستانی کشور، قطع جنگلات، کور کردن کاریزها، به آتش کشیدن باغ ها و تاکستان ها، تخریب قریه ها، کشت و قاچاق مواد مخدر و ده ها جنایت و عملکرد خشونت بار طالبان وتروریستان خارجی هم دست آنها را در تضاد و مخالفت صریح با احکام شریعت اسلام و حقوق انسانی می دانست.

افغانستان که طی دو دهه اخیر فضای نسبتاً هم زیستی با منطقه و جهان را تجربه کرد؛ یک بار دیگر توسط طالبان و گروه های تروریستی خارجی هم دست آنها اشغال شد و میلیون ها شهروند کشور دچار فقر، بیکاری، آواره گی، محرومیت از تحصیل و ممنوعیت از سایر حقوق و آزادی های انسانی گردیده اند.

طالبان با رویکرد خشن تر از گذشته هم چنان به ارتکاب اعمال خلاف شریعت اسلامی، نقض حقوق بشر، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت ادامه داده و جنایات آنها روز افزون می باشد.

اعمال جنایت کارانه ی طالبان و تروریستان بین المللی هم دست آنها، بار دیگر مردم افغانستان را واداشت تا به مقاومت و دفاع مقدس بپردازند که فرماندهان و مقاومتگرانی مانند بهلول بهیج، یعقوب علی خان، مرزاجی امیری، فهیم دشتی، امام نورزاد، بانو تهمینه، عبدالودود ذره، اسدالله قربان، نورالله نورخیل، داكتر زين الدين و خانواده، عزیزالله وفا، محمد زبیر گدالی، محمد ظهور سرجنگ، محمد صادق دره جر، پرويز صحبتى، محمد سردار، بانو فروزان صافی، حبیب الرحمن تیوره، سهیل زمری، شاه ولى وردوجی، محمد طاهر کشمی، عبدالودود رشیدی، عبدالبصير، عوض خان خاووش، قدیر کهسار، استاد سعدالدین، شيرمحمد بنو، عبدالقادر دره، ارباب شاه ولی، محمد زمان عبدالرحمن، عبدالقدیر بلخى (جمشید کوهستانی)، عجب خان سمنگانی، محمد عارف گلبهاری و صد ها تن دیگر جان های عزیز شانرا در این راه فدا نمودند. این مقاومت ادامه راه و مبارزات برحق قهرمان ملی و سایر شهدای جهاد و مقاومت مردم افغانستان می باشد.

اکنون که بیست و یک سال از شهادت قهرمان ملی و یک سال از اشغال کشور توسط تروریستان بین المللی می گذرد؛ بار دیگر مردم آزاده و عدالت خواه جهان و افغانستان از افکار، عملکرد و مبارزات آن شهید بزرگ در برابر تروریستان ستایش نموده، ادامه و گسترش مقاومت در سراسر کشور را ضرورت شرعی و ملی می دانند.

با درود به روح پاک قهرمان ملی، شهدای جهاد و مقاومت، با هم دردی با خانواده های قربانیان و با تحسین از رشادت ها، ایستادگی ها و دلیری های مقاومت گران، اعم از سنگرداران عزیز و فعالین سیاسی و مدنی به ویژه زنان و دختران در داخل و بیرون از کشور؛ از تمام مردم آزاده و رهروان قهرمان ملی افغانستان می طلبیم تا با مبارزات سیاسی، نظامی، اجتماعی، دینی و فرهنگی در برابر گروه نیابتی و تروریستی ظالم و متجاوز، برای رهایی مردم کشور، از ظلم، اشغال و تجاوز به تقویت و گسترش مقاومت ملی منحیث یک ضرورت شرعی، ملی و تاریخی تلاش نمایند.

با احترام

کمیسیون برگزاری هفته شهید و بیست و یکمین سالروز شهادت قهرمان ملی افغانستان

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا