افغانستان

وزیر خارجه طالبان برای شرکت در نشست سمرقند به ازبیکستان رفت

امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان در نشست سمرقند در ازبیکستان که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد و در حاشیه این کنفرانس با وزرای خارجه منطقه دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه طالبان روز پنجشنبه در توئیتی شرکت متقی را در نشستی که وزرای خارجه و نمایندگانی از ایران، پاکستان، چین، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در آن حضور خواهند داشت، تایید کرد.

این درحالی است که در روزهای گذشته وزارت خارجه روسیه تایید کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در نشست سمرقند که نمایندگانی از ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز حضور خواهند داشت، شرکت خواهد کرد.

هدف از این نشست، بررسی تلاش‌های منطقه‌ای برای حل و فصل سیاسی افغانستان و تثبیت وضعیت انسانی و اجتماعی-اقتصادی در این کشور است.

هفته گذشته، وزارت خارجه روسیه بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های مبارزه با تروریسم و ​​مبارزه با مواد مخدر با توجه به وضعیت چالش برانگیز امنیتی، افزایش فعالیت های تروریستی و تولید مواد مخدر در افغانستان تاکید کرد.

برگزاری دومین نشست چهارجانبه ایران، چین، روسیه و پاکستان

صبح امروز وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان به منظور برگزاری دومین نشست چهارجانبه درباره افغانستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف، چین گانگ و حنا ربانی در این نشست حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا