افغانستانجهان

کووید- ۱۹ همچنان یک خطر در برابر صحت جهانیان است

سازمان صحی جهان، کوید- ۱۹ را همچنان یک خطر در برابر صحت جهانیان میداند و بر بسیج بیشتر در برابر این بیماری تاکید دارد.
سازمان صحی جهان گفته است: همه‌گیری ویروس کرونا کماکان فوریت اول صحی جهانی است و خطرشیوع آن همچنان باقی خواهد ماند.
کمیته اضطراری سازمان صحی جهانی که متشکل از کارشناسان مستقل است روز گذشته در یک نشست ویدیویی گزارش خود را به سازمان جهانی صحت ارائه کرد.
این کمیته گفت که افزایش موارد ابتلا، جهش‌های ویروسی و فشاری که در برخی کشورها بر سیستم بهداشت و درمان وارد می‌شود، به این معنی است که وضعیت هنوز در حالت اضطراری است.
در گزارش گفته شده است «موارد گزارش شده ابتلا به کووید-۱۹، در دو هفته اخیر دست‌کم افزایش ۳۰ درصدی داشته است. بنا بر این گزارش این موارد عمدتاَ مربوط به ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا بوده است.»
کمیته اضطراری سازمان جهانی صحت به اتفاق آرا پذیرفته است که همه‌گیری کووید-۱۹ کماکان در دسته‌بندی رویدادهای غیرعادی جای می‌گیرد و اثرگذاری منفی خود را بر جمعیت جهان ادامه خواهد داد. این کمیته همچنین گفت که ظهور و گسترش جهانی سویه‌های جدید سارس-کووی-۲ حتی ممکن است تاثیر بزرگتری بر سلامت جمعیت کره زمین بگذارد.
این در حالی است که شماری زیادی از کشور منجمله مردم افغانستان در برابر کوید نوزده با بی پروایی عمل میکنند و این بیماری را تقریباَ نادیده گرفته اند.
منابع صحی در افغانستان گفته اند؛ که در روز های اخیر وقایع مثبت کرونا در کشور سیر صعودی داشته است و در یک ماه پشین حدود پنجصد نفر به این بیماری مبتلا شده اند که در مواردی واقعات فوتی نیز وجود دارد.
این منابع بر ادامه رعایت معیارات صحی در برابر بیماری کرونا در کشور تاکید دارند
منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا