افغانستانجهان

پنتاگون کشتن کودکان افغان را عملیات پیشگیرانه نامید

وزارت دفاع آمریکا از عملیات پهپادی اخیر و مرگبار خود در افغانستان دفاع کرد.

به گزارش کوکچه به نقل از راشاتودی؛ پنتاگون بدون اشاره به اینکه در عملیات پهپادی هفته گذشته خود در افغانستان هیچ تروریستی را نکشته و در عوض امدادگران و چند کودک را به قتل رسانده، دفاع کرد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای عملیات پهپادی اخیر را که علیه داعش نامیده بود، بعنوان یک عملیات پیشگیرانه معرفی کرد. این بیانیه مدعی شده حمله پهپادی اخیر در افغانستان در پاسخ به یک حمله قریب‌الوقوع و حتمی بوده است.

آمریکا دو حمله ۲۷ و ۲۹ اوت در ننگرهار و کابل – در پاسخ به حمله انتحاری داعش خراسان- انجام داده و مدعی کشته شدن تروریست‌ها در این حمله شده است. با این حال روزنامه نیویورک تایمز در روز جمعه فاش کرد در حمله روز ۲۹ اوت تنها یک امدادرسان و شش کودک کشته شده‌اند. این نیروی امدادی، زماری احمدی نام داشت که ۱۴ سال در خدمت برنامه امدادی ایالات متحده در آمریکا بود که درهنگام حمله، یک تانکر آب حمل می‌کرده نه آنطور که سخنگوی سنتکام گفته، مواد منفجره.

در همین حال جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنان می‌گوید نمی‌تواند در مورد تعداد یا هویت کسانی که در این دو حمله کشته شده‌اند، اظهارنظر کند. او فقط گفته این عملیات‌ها برای جلوگیری از چند حمله حتمی تروریستی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا