جهانعکس

خداحافظی غول پیکر با قطر: آلمان یکی از برگزیدگان جام جهانی نتوانست از گروه خارج شود

در جام جهانی 2022 شگفتی بزرگی رخ داد. آلمان با 4 قهرمانی جهان در مرحله گروهی از قطر خداحافظی کرد. پانزرها در آخرین دیدار خود مقابل کاستاریکا با نتیجه 4 بر 2 پیروز شدند اما با باقی ماندن در رده سوم حذف شدند.

سورپرایز دیگر این گروه ژاپن بود. ژاپن با شکست 2-1 اسپانیا، 16 ویزا آخر را به عنوان صدرنشین گرفت. از سوی دیگر اسپانیا با برتری میانگین از آلمان به دور بعد صعود کرد.

آلمان یکی از قوی ترین تیم های جام جهانی در سال 2022 پس از جام جهانی 2018 در مرحله گروهی حذف شد.

در مسابقات قهرمانی که به میزبانی قطر برگزار شد، آلمان در آخرین بازی گروه E با نتیجه 4 بر 2 کاستاریکا را شکست داد و امتیاز خود را به 4 رساند اما با همان امتیاز پشت سر اسپانیا در رده سوم قرار گرفت.

آلمان که جام جهانی 2022 را با شکست 2-1 مقابل ژاپن آغاز کرده بود، در دومین دیدار مقابل اسپانیا به تساوی یک بر یک دست یافت. آلمان در آخرین دیدار این گروه تنها برد خود را مقابل کاستاریکا کسب کرد اما این نتیجه برای یک شانزدهم نهایی کافی نبود. آلمان که در بین برگزیدگان جام جهانی به نمایش درآمده بود نتوانست مرحله یک هشتم نهایی را در قطر ببیند.

بعد از 2014 بد می شود

آلمان که در جام جهانی 2014 به میزبانی برزیل قهرمان شد، در 6 بازی انجام شده در 2 جام اخیر تنها 2 برد به دست آورد.

با شروع جام جهانی 2018 با شکست مکزیک، آلمان در دومین بازی خود با نتیجه 2-1 سوئد را شکست داد. در آخرین دیدار ژرمن ها با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کره جنوبی شدند و این گروه به عنوان آخرین تیم از جام حذفی حذف شد. آلمان در مسابقات قهرمانی اروپا 2016 با شکست 2-0 مقابل فرانسه در نیمه نهایی حذف شد. در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا 2020، آلمان با شکست 2-0 مقابل انگلیس در مرحله یک شانزدهم پایانی خداحافظی زودهنگام داشت.

آلمان که 4 بار در سال های 1954، 1974، 1990 و 2014 قهرمان جام جهانی شده است، در رده بندی کشورهایی که بیشترین قهرمانی را در جام جهانی داشته اند، پس از ایتالیا و برزیل با 5 جام در رده دوم قرار دارد.

سورپرایز بزرگ از ژاپن در دیگر دیدار این گروه، ژاپن با نتیجه 2-1 اسپانیا را شکست داد و به عنوان صدرنشین به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد. ژاپن با این نتیجه دومین برد خود را کسب کرد و گروه E را با 6 امتیاز در صدر جدول قرار داد. اسپانیا که اولین شکست خود را متحمل شد با 4 امتیاز و میانگین در رده دوم قرار گرفت و نام خود را در مرحله یک شانزدهم نهایی ثبت کرد.

ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کرواسی نایب قهرمان گروه F خواهد رفت. اسپانیا به مصاف مراکش سرگروه F خواهد رفت.

دکمه بازگشت به بالا