افغانستانجهان

مجاهد: حملات تروریستی در پاکستان هیچ ربطی به افغانستان ندارد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در پیوند به انفجار روز گذشته در پاکستان که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت پاسخ داده و اظهارت مقامات پاکستانی مبنی بر «منشاء حملات تروریستی در افغانستان» را تکذیب کرده است.

آقای مجاهد را روز چهارشنبه، بیست‌ودوم قوس در یک پیام صوتی به خامه پرس گفت که پاکستان برای خنثی کردن حملات تروریستی نباید دنبال عامل خارجی باشد.

سخنگوی امارت اسلامی در این نوار صوتی همچنان با اشاره به حمله‌ی روز گذشته در ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان گفت: «این حمله به افغانستان ربطی ندارد و این حمله از افغانستان سازماندهی نشده است.»

به گفته‌ی او، «این حملات باید در خود خاک پاکستان» شناسایی و خنثی شود چون «محل حادثه صدها کیذبیح‌لومتر دورتر از افغانستان است.»

ذبیح‌الله مجاهد تاکید کرد که ربط دادن هر موضوع» امنیتی به افغانستان، در حالی که در خاک پاکستان اتفاق افتاده است «راه‌حل نیست» و پاکستانی‌ها باید «بیشتر مواظب خود باشند.»

او در حالی به پاکستان توصیه می‌کند که «بیشتر مواظب خود باشند» که که حملات تروریستی در پاکستان، پی از رویکار آمدن امارت اسلامی چندین برابر افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد یک پایگاه نظامی امریکا در ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان هدف قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از تن کشته و ده‌ها نظامی‌ دیگر زخمی شدند.

طبق یافته‌های خامه پرس، ساعاتی پس از وقوع انفجار و درگیری میان شبه نظامیان و نیروهای پولیس پاکستان در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان، ارتش این کشور کشته شدن ۲۳ افسر پولیس را تایید کرد.

ارتش پاکستان ناوقت روز سه‌شنبه، بیست‌و یکم قوس با نشر اعلامیه‌ای گفت که در پی انفجاری که بامداد روز گذشته در منطقه دیره اسماعیل خیل در ایالت خیبر پختونخوا رخ داد، دست‌کم ۲۳ افسر پولیس پاکستان کشته شدند.

در اعلامیه همچنان آمده است که مسولیت انفجار موتر بمب بر یک پایگاه پولیس در ایالت خیبرپختونخوا و کشته شدن ۲۳ افسر پولیس این کشور را گروه تحریک جهاد اسلامی پاکستان به عهده گرفته است.

اما خواجه‌ محمدآصف، وزیر دفاع پیشین پاکستان در واکنش به حمله انتحاری اخیر در ایالت خیبرپختون‌خوا این کشور می‌گوید که «منشاء تروریسم تنها در افغانستان است.»

در همین حال وزارت خارجه‌ی پاکستان می‌گوید که در پیوند به حمله مرگبار روز گذشته در ایالت خیبر پختونخوا، کاردار سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد را احضار کرده است.

این در حالی است که طبق ادعای برخی از رسانه‌ها با استناد به نشر پیامی در شبکه‌های اجتماعی، حمله‌ی روز گذشته در ایالت خیبرپختون‌خواه را شخصی بنام قاری شاکر، عضو نیروهای امارت اسلامی انجام داده است.

در پیام منتشر شده از سوی آقای شاکر که به خانواده‌اش ارسال شده آمده است که «وقتی در مورد شهادت من خبر می‌شوید، دو رکعت نماز شکر ادا کرده و شکر بکشید که من در این راه شهید شدم.»

تاریخ دقیق ثبت این پیام مشخص نیست و خامه پرس به‌گونه‌ی مستقل نمی‌تواند صحت آنرا در پیوند به انفجار روز گذشته تایید نماید.

 

دکمه بازگشت به بالا