افغانستانجهان

اعلامیه جدید تمرین نظامی از چین

در بیانیه اداره امنیت دریانوردی آمده است که مناطق مذکور به دلیل برگزاری مانورهای نظامی که بین ۸ تا ۸ سپتامبر در دریای بوهای نزدیک پایتخت پکن و در تاریخ ۷ آگوست برگزار می شود، بر روی تردد کشتی ها بسته خواهد شد. همچنین در ۱۵ آگوست نیز در جنوب دریای زرد انجام خواهد گرفت.

در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی پکن، دریای بوهای در موقعیت دریای داخلی در خلیج دریای زرد قرار دارد که از شمال به شبه جزیره لیائودانگ و از جنوب به سیادونگ محدود می شود. راه اندازی یک رزمایش جداگانه در جنوب دریای زرد عملاً تردد کشتی ها را در کل منطقه محدود خواهد کرد.

پس از دیدار هفته گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ارتش چین تمرینات خود را با استفاده از مهمات و مهمات واقعی در شش منطقه در اطراف تایوان آغاز کرده است. این رزمایش‌ها که انتظار می‌رفت تا ظهر امروز ادامه داشته باشد، عملاً محاصره‌ای را در اطراف جزیره ایجاد کرده است، جایی که چین درگیر تضاد حاکمیتی است.

در حالی که برخی از مناطق به دلیل تمرینات برای تردد کشتی ها و هواپیماها بسته شده بود، گزارش شد که سفرها به دلیل نگرانی های امنیتی در تنگه بسفر متوقف شده است.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا