افغانستانجهان

سوئیس ۱۳۱ میلیون دلار متعلق به گلنارا کریموا را پس خواهد داد

دولت سوئیس اعلام کرد که 131 میلیون دلار متعلق به گلنارا کریموا، دختر اسلام کریموف، رئیس جمهور سابق ازبکستان را که به عنوان بخشی از تحقیقات پولشویی کشف و ضبط کرده است، بازگرداند.

سوئیس ۱۳۱ میلیون دلار متعلق به دختر کریم اف رئیس جمهور سابق ازبکستان را پس خواهد داد.

در بیانیه کتبی دولت سوئیس، گزارش شده است که بین دو کشور توافق شده است که “پول های ضبط شده در سال ۲۰۱۲ متعلق به کریمووا به صندوق امانی سازمان ملل (سازمان ملل) منتقل شود تا به نفع این سازمان استفاده شود. مردم ازبکستان».

در چارچوب توافق، تصمیم گرفته شد که سایر دارایی‌ها در سوئیس که در چارچوب تحقیقات در حال انجام است، متعلق به کریموا مصادره شود، نیز به صندوق امانت سازمان ملل منتقل شود.

ایگنازیو کاسیس، رئیس کنفدراسیون سوئیس، پس از دیدار با روسلان بیک دولتوف، وزیر دادگستری ازبکستان، که در حساب توییتر خود در این مورد به اشتراک گذاشت، گفت: “دارایی های بازگردانده شده به لطف همکاری سازنده سازمان ملل متحد، به اهداف توسعه پایدار در ازبکستان کمک خواهد کرد. سوئیس و ازبکستان. از عبارت استفاده کرد
سوئیس این پول را از حساب های بانکی مظنونان به عنوان بخشی از تحقیقات پولشویی که در ژوئیه ۲۰۱۲ علیه کریموا و ۵ شهروند ازبکستانی ناشناس آغاز شد، ضبط کرد.

در آگوست ۲۰۱۵، وزارت دادگستری سوئیس تصمیم گرفت حساب های بانکی مظنون به ارتباط با کریمووا را مسدود کند.

گلناره کریموا تا سال ۲۰۱۳ به عنوان نماینده دائم ازبکستان در دفتر ژنو سازمان ملل متحد خدمت کرد و در سال ۲۰۱۴ در ازبکستان در حصر خانگی قرار گرفت.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا