افغانستاناقتصادحقوق بشرزندگیعکسنگاه‌ها
موضوعات داغ

یونیسف شمار قربانیان سیلاب در افغانستان را ۲۴۰ تن اعلام کرد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان اعلام کرده که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در کشور ۲۴۰ تن که از این میان ۵۱ تن آنان کودکان هستند، جان باخته‌اند.

این نهاد روز(یکشنبه، ۲۳ ثور) با نشر گزارشی از افزایش شمار قربانیان این رویداد هشدار داده است.

به گفته یونیسف حدود سه هزار خانه در ولایت بغلان و دست‌کم ۳۰۰ خانه در ولایت‌های تخار و بدخشان تخریب شده‌ است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد تاکید کرده که این اداره ۴۵۰ بسته فامیلی، ۵۰۰ بسته بهداشتی، ۴۷۶ پتو برای بزرگسالان و نوزادان و صد بسته لباس به سیل‌زدگان کمک کرده است.

همچنین تاج‌الدین ایوالی، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در افغانستان با خانواده قربانیان سیلاب در کشور ابراز همدردی کرده و افزوده است که «یونیسف و شرکای ما در صحنه هستند و تمام تلاش خود را برای کمک‌رسانی سریع به خانواده‌ها و جوامع آسیب‌دیده انجام می‌دهند.»

بر اساس گزارش یونیسف افغانستان در میان ۱۰ کشور آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی قرار داشته و با تغییرات آب‌و هوایی شدید به ویژه خشکسالی، سیل و طوفان‌ها تلفات جانی و خسارات قابل توجهی به زیرساخت‌ها وارد می شود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل از اعزام یک تیم سیار بهداشتی تحت حمایت این اداره به مناطق سیل‌زده خبر داده است.

پیش از این نیز سازمان جهانی حفاظت از کودکان در افغانستان با نشر گزارش گفته بود که بیش از ۶۰۰هزار نفر در سیلاب‌های اخیر در بغلان متاثر شده‌اند که ۳۱۰هزار تن آنان کودک هستند

این در حالی است که وقوع سیلاب‌ها در روز‌های گذشته منجر به تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی در شماری از ولایت‌های کشور به ویژه بغلان، تخار، بدخشان و غور شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا