جهان

کمک نظامی جدید 2.7 میلیارد دلاری آلمان به اوکراین

گزارش شده است که دولت آلمان قبل از سفر احتمالی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، 2.7 میلیارد یورو سلاح و مهمات جدید به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بر اساس اخبار خبرگزاری آلمان DPA که مستقر در وزارت دفاع است، آمده است که آلمان 20 خودروی زرهی زرهی نوع ماردر، 30 تانک جنگی لئوپارد-1 و 4 هواپیمای Iris-T-SLM اضافه خواهد کرد. سیستم های دفاعی به اوکراین

در این خبر آمده است که تسلیحات و مهمات به ارزش 2.7 میلیارد یورو که قرار است به اوکراین داده شود، بزرگترین حمایت آلمان از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین خواهد بود.

آلمان تا به امروز 2.75 میلیارد یورو حمایت تسلیحاتی ارائه کرده است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع، بار دیگر با تأکید بر اینکه تجهیزات نظامی ارسالی نشان می‌دهد که کشورش در ارائه حمایت جدی است، گفت: «همه می‌خواهند جنگ وحشتناک روسیه علیه مردم اوکراین که خلاف قوانین بین‌المللی است، هر چه زودتر پایان یابد. متاسفانه، این هنوز ظاهر نشده است.

به همین دلیل است که آلمان تا زمانی که لازم باشد، هر چقدر هم که طول بکشد، هر کاری که می تواند برای کمک انجام خواهد داد.

آلمان تا به امروز 18 دستگاه تانک لئوپارد-2، 40 خودروی زرهی زرهی ماردر، 34 دستگاه تانک ضدهوایی گپارد، 2 خودروی بازیابی زرهی، 2 تانک مین پاک‌سازی ویزنت، 2 سامانه پدافند هوایی آیریس و سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین ارسال کرده است. .

به غیر از این 18 دستگاه هویتزر چرخ دار، مهمات توپخانه، موشک های هدایت شونده برای سامانه های پدافند هوایی، 4 واحد آتش زنبق برای پدافند هوایی و 12 پرتابگر زنبق تحویل داده شد.

دکمه بازگشت به بالا