انفجار در «خواجه عمری» غزنی؛ ۳ غیرنظامی کشته شد

Despite observing Eid’s ceasefire by the Afghan government and the Taliban, at least 12 people were killed and more than 20 others are injured in an explosion inside a Mosque in the Shakardara district of Kabul province. The incident occurred on Friday afternoon at Haji Bakhshi Mosque in Qala-e-Murad Bek in Shakardara district, police told media.

منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در پی انفجار ماین کنار جاده‌ای در ولسوالی « خواجه عمری» این ولایت سه غیر نظامی کشته شده‌است.

احمدضیا یعقوبی، ولسوال خواجه‌عمری امروز (یک‌شنبه، ۲۶ ثور) به کوکچه پرس گفت که این رویداد شب گذشته( شنبه،۲۵ ثور) در روستای «ده‌نهال» این ولسوالی رخ داده است.

آقای یعقوبی می‌افزاید که در پی این انفجار سه غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخم برداشته‌است.

به گفتهٔ وی، قربانیان این رویداد برای عید مبارکی با دوستان شان به ولسوالی خواجه‌عمری رفته بودند که با ماین کنار جاده‌ای برخورد کرده‌اند.

ولسوال خواجه عمری می‌گوید که این ماین از سوی طالبان در مسیر راهی جاسازی شده که قبلا امن‌ترین راه از سوی این گروه اعلام شده بود.

این در حالی‌ست که طالبان سه روز عید را آتش‌بس اعلام کرده بودند اما به گفتهٔ وزارت دفاع آنان آتش‌بس را در ۱۸ ولایت کشور نقض کردند.

چنانچه در پی حملات گروه طالبان در روز اول عید، ۱۹ تن در ولایت قندهار و قندز در اثر انفجار ماین جان باختند.

همچنان در روز دوم عید و دومین روز آتش‌بس، در پی انفجار در مسجد «حاجی بخشی» واقع در ولسوالی شکر‌دره ولایت کابل ۱۲ نمازگزار به شمول ملا امام مسجد جان باخت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا