افغانستان

ادعای ملا برادر در نماز عید؛ بیکاری در افغانستان تبلیغات منفی و نادرست است

ملا برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در نماز عید گفت، این گروه زمینه کار را برای مردم افغانستان فراهم کرده، در حالی که زمینه کار به اندازه کافی وجود دارد.

او در ادامه تاکید ورزید که خارجی‌ها در حال دامن زدن به شایعه بیکاری در افغانستان هستند، در حالی که این گفته حقیقت ندارد.

وی در بخشی از اظهارات خود افزود، اگرچه وضعیت کار در افغانستان صد درصد مطلوب نیست، اما آنگونه که خارجی‌ها تبلیغ می‌کنند بیکاری در همه جای افغانستان شایع نیست.

ملا برادر تصریح کرد، طالبان برای از بین بردن چالش‌های اقتصادی پروژه‌های اقتصادی زیادی را آغازکرده است و به صورت مشخص از پروژه سالنگ اشاره کرد و گفت، پس ز عید قربان بازسازی این شاهراه را آغاز خواهد کرد.

این مقام طالبان اذعان کرد که کارهای اقتصادی در تمام سطوح و ولایت‌های این کشور جریان دارد و جوانان باید به جای ترک کردن کشور و غرق شدن در دریا در کشور بمانند و برای آبادانی آن تلاش کنند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در ادامه به کاهش میزان آب در شهر کابل اشاره کرده و افزود، وضعیت آب در این کشور وخیم است.

معاون اقتصادی طالبان در حالی وضعیت اقتصادی را مطلوب نشان می‌دهد که نهادهای بین‌المللی از فقر گسترده در افغانستان و گرسنگی میلیون‌ها شهروند هشدار می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا