افغانستان

معاون سازمان همکاری‌های اسلامی: کشورهای عضو این سازمان را به‌خاطر بازگشایی سفارتخانه‌های شان در افغانستان مورد ترغیب قرار داده‌ایم

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای طالبان قبل از ظهر امروز با طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری‌های اسلامی، محمد سعید العیاش سفیر آن سازمان در افغانستان و
هیات همراه شان، دیدار کرد.
در این دیدار، ابتدا طارق علی بخیت سلام‌ها و تمنیات نیک سکرتر جنرال سازمان همکاری‌های اسلامی را به مولوی عبدالسلام حنفی تقدیم کرده، گفت که افغانستان برای سازمان همکاری‌های اسلامی ارزش ویژه دارد.
آقای طارق علی بخیت، گفت که کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی را بخاطر بازگشایی سفارت‌های شان در افغانستان، مورد ترغیب قرار داده است.
سازمان همکاری‌های اسلامی با افغانستان مناسبات ناگسستنی دارد، هدف آن افغانستان با ثبات و مرفه است و برای تحقق این هدف روابط دوامدار، همکاری و نقش سازنده خواهیم داشت.
حنفی افزود که با کشورهای همسایه، منطقه و جهان روابط حسنه می‌خواهیم و مناسبات با کشورهای اسلامی برای ما ارزش خاص دارد. سفر هیئت‌های مختلف به افغانستان و دیدار و بحث‌های شان با مقامات و علمای کشور به نفع همه ما است.
وی از اعلام کمک‌های جدید عربستان سعودی به افغانستان ابراز امتنان کرد و خواهان همکاری در زمینه ایجاد سهولت در صدور ویزا به حجاج افغان، افتتاح شعبه بانک اسلامی در افغانستان، تداوی معتادین، دادن معیشت بدیل به دهاقین و گشایش مجدد سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی و همکاری سازمان همکاری‌های اسلامی شد.

منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا