افغانستان

سوریه مجوز فعالیت «بی‌بی‌سی» را در این کشور لغو کرد

حکومت سوریه می‌گوید که مجوز فعالیت «بی‌بی‌سی» را در این کشور به دلیل نشر و پخش گزارش‌های «مغرضانه و گمراه کننده » لغو کرده است.

رسانه بی‌بی‌سی روز یک‌شنبه،هشدهم سرطان به نقل از وزارت رسانه‌های سوریه اعلام کرده است که این کشور ادعا کرده است که بی‌بی‌سی از استاندرد‌های حرفه‌ای پیروی نکرده است بنابر این جواز فعالیت این رسانه از سوی این کشور لغوه شده است.

بر اساس این تصمیم پس از این هیچ خبرنگار و تصویر‌بردار رسانه بی‌بی‌سی اجازه فعالیت رسانه‌یی در این کشور را ندارند.

بنابر گزارشی که از سوی رسانه بی‌بی‌سی به نشر رسیده است نشان می‌دهد، که اخیرا بی‌بی‌سی گزارشی را منتشر کرده است که در آن گفته شده بود که بشار اسد،رییس جمهور این کشور متهم به دست داشتن در تجارت نوعی از آمفتامین به نام کاپتاگون شده است.

در همین حال بی‌بی‌سی در واکنش به لغو جواز فعالیت این رسانه از سوی کشور سوریه گفته است که این گزارش را براساس اصول بی‌طرفی و استقلال حرفه‌ای تهیه و منتشر کرده است.

سخنگوی بی بی سی گفته است که برای تهیه این گزارش «ما با تعداد زیادی از افراد در طیف‌های سیاسی مختلف صحبت کردیم تا حقایق را براساس اسناد منتشر کنیم.»

مجوز فعالیت این رسانه درحالی در کشور سوریه لغو شده است که وزارت اطلاع‌رسانی سوریه، تصریح کرده است که از زمان آغاز جنگ 2011 تاکنون، شبکه بی بی سی، همواره اطلاعات و گزارش‌های غیر عینی و نادرست از واقعیت سوریه ارائه می‌کند. وی افزوده است که تاکنون، بیش از یک‌بار به این شبکه هشدار داده شده بود، اما همچنان به پخش این نوع گزارش‌ها ادامه داده است.

دکمه بازگشت به بالا