افغانستان

امارت اسلامی از افتتاح پروژه قیر ریزی شاهراه کابل ـ کندهار خبر داد

دفتر معاون اقتصادی ریاست الوزرای امارت اسلامی اعلام کرده که کار قیر ریزی شاهراه کابل ـ کندهار از «ارغندی الی بازار‌درانی» با ارزش حدود یک میلیارد افغانی افتتاح شد.

این ریاست روزشنبه، بیست‌وچهارم سرطان با نشر توییت گفته که این پروژه از سوی ملاعبدالغنی بردار، معاون اقتصادی ریاست الوزاری امارت اسلامی افتتاح شده است.

به گفته این ریاست شاهراه کابل ـ کندهار در ۷ قسمت، به طول ۲۷ کیلومتر، ۱۱ متر عرض و ۶۰ پلچک در جریان یک سال ساخته خواهد شد.

ملا عبدالغنی بردار، معاونیت اقتصادی ریاست الوزای امارت اسلامی در مراسم افتتاح این پروژه از شرکت‌های قراردادی خواسته تا کار این پروژه را به زودترین فرصت و با «صداقت و امانتداری کامل» انجام دهند.

همچنین نمایندگان بخش خصوصی تاکید کرده‌اند که بازسازی این شاهراه تسهیلات بیشتر را در زمینه تجارت و ترانزیت از جنوب کشور به مرکز و سپس به شمال کشور ایجاد خواهد کرد.

پیش از این نیز ریاست الوزرای امارت اسلامی از افتتاح پروژه بازسازی شاهراه سالنگ خبر داده بود.

شاهراه کابل قندهار حدود بیست سال پیش به ارزش ۱۸۰ میلیون دالر به کمک جاپان، امریکا و عربستان سعودی قیر ریزی شده بود که طی جنگ‌های بیش از چهاردهه در کشور قسمت‌های زیادی آن تخریب شده است.

این شاهراه یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های افغانستان است که ولایت‌‌های جنوبی و غربی کشور را به ولایت‌های مرکزی و این طریق به مناطق و جنوب شرقی کابل وصل می سازد.

دکمه بازگشت به بالا