آموزشافغانستاناقتصادپناهندگانجهان

سرازیر شدن سیلاب در میدان‌وردک دست‌کم ۲۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

منابع محلی در ولایت میدان وردک از سرازیر شدن سیلاب‌های مرگبار در بخش‌های از این ولایت خبر داده که در نتیجه آن دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرنگار محلی خامه پرس در میدان وردک به نقل از مردم محل گزارش داده که سرازیر شدن سیلاب‌هایی با این سطح از تخریب در این ولایت سابقه نداشته است.

به گفته‌ی منبع، سیلاب‌های ویرانگر حوالی نیمه‌شب مردم منطقه تکانه از مربوطات ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک را غافلگیر کرده که در نتیجه آن دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسوولان محلی حکومت سرپرست در ولایت میدان وردک ضمن تایید این خبر گفته‌اند که ۴۰ نفر در نتیجه این سیلاب‌ها ناپدید شده و تلاش مردم محل از شب گذشته تا کنون برای پیدا کردن ناپدیدشده‌گان جریان دارد.

خبرگزاری «سلام پریس»، یکی از رسانه‌های محلی دقایقی پیش به نقل از رییس اداره مبارزه با حوادث ولایت میدان وردک گزارش داده که شمار کشته‌شدگان سیلاب‌های شب گذشته به ۲۵ نفر افزایش یافته است.

همزمان با این برخی از رسانه‌های داخلی به نقل از منابع‌شان گزارش داده‌اند سیلاب‌های ویرانگر مردم را در منطقه تکانه ولسوالی جلریز هنگام یک جشن عروسی غافلگیر کرده است.

در سایر ولسوالی‌های میدان وردک نیز شب گذشته سیلاب‌‌ صادر شده است. عصمت‌الله صالح، خبرنگار خامه پرس از ولسوالی چک ولایت میدان وردک گزارش می‌دهد که سیلاب شب گذشته در ساحات «عربان» ولسوالی چک رخ داده و ده‌ها جریب زمین زراعتی را تخریب کرده است.

آقای صالح به نقل از مردم محل می‌گوید که شب گذشته برای اولین بار شاهد این میزان باران سیل‌آسا بوده اند.

دکمه بازگشت به بالا