افغانستان

رهبران طالبان یک شورای ۱۲ نفری برای اداره افغانستان تشکیل می‌دهند

مجله امریکایی فارن پالیسی به نقل از منابع گزارش داده‌است که رهبران طالبان یک شورای ۱۲ نفری برای اداره افغانستان تشکیل خواهند داد.

طبق گزارش، این شورا شامل ملا عبدالغنی برادر؛ معون سیاسی طالبان، ملا محمد یعقوب؛ پسر ملا محمد عمر بنیانگذار این گروه و همچنین یکی از اعضای بلندپایه شبکه حقانی خلیل حقانی خواهد بود.

منابع گفته که این شورا به برخی از اعضای دولت پیشین تحت حمایت امریکایی، وزارتخانه‌هایی را در نظر خواهد گرفت؛ زیرا طالبان در تلاش تشکیل دولت قابل قبول برای جامعه بین‌المللی هستند.

در حالی که حدود ۱۰ روز است افغانستان در خلای قدرت به سر می‌برد، طالبان تاکید دارند یک دولت فراگیر اسلامی را تشکیل خواهند داد.

به تازگی رسانه‌های خارجی به نقل از منابعی گزارش داده که طالبان قبل از تکمیل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، تشکیل دولت خود را اعلام نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در طالبان گزارش داده‌است: «تصمیم گرفته شده در سایه حضور یک سرباز افغانستان هرگز تشکیل دولت را اعلام نخوایم کرد.»

در حال حاضر بیش از شش هزار نظامی امریکایی و بریتانیایی در میدان هوایی کابل برای تخلیه شهروندان امریکایی و پناهجویان افغان مستقر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا