افغانستانجهانحقوق بشر

نشست شورای سازمان ملل در باره زنان افغانستان پشت در‌های بسته برگزار شد

شورای امنیت سازمان ملل نشست را به منظور بررسی وضعیت زنان با عنوان «دیدگاه زنان در مورد افغانستان» پشت در‌های بسته برگزار کرد.

این نشست روزسه‌شنبه، بیست‌ویکم قوس به ریاست سویس و با حمایت جاپان و امارات متحده عربی پشت در‌های بسته برگزار شد.

بر اساس گزارش‌ها نشست شورای امنیت سازمان ملل با حضور فعالان حقوق زنان و حقوق بشر به شمول فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده خاص ملل متحد، فوزیه کوفی، عضو پیشین پارلمان افغانستان، یلدا رویان و اصیلا وردک، فعالان حقوق زن برگزار شده است.

هدر بار، معاون بخش حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان روزسه‌شنبه، بیست‌ویکم قوس با نشر پیامی در صفحه ایکس تاکید کرده که جامعه جهانی زنان افغان را به طرز «دردناکی» از یاد برده و به آنان خیانت کرده است.

او همچنان افزوده که نشست پشت در‌های بسته شواری امنیت با تعداد کمی از زنان برگزار شده و نگران «فقدان شفافیت در پیوند به حقوق زنان» است.

ازسویٔ‌هم در اعلامیه‌ای نمایندگی سویس در سازمان ملل آمده است که این کشور به حمایت از مشارکت کامل، برابر و معنادار، امن زنان افغانستان در آینده ادامه خواهد داد.

در همین حال شورای امنیت هدف از این نشست را بررسی و راه‌های حضور و نقش زنان در افغانستان، تضمین مشارکت آنان در تصمیم‌گیری ‌های بزرگ جهانی در پیوند به افغانستان و دریافت دیدگاه‌ها و نظریات فعالان حقوق زنان در باره افغانستان گفته است.

تاکنون اطلاعات بیشتر از چگونگی برگزاری این نشست ارایه نشده است.

این در حالی است که پیش از این سازمان ملل تاکید کرده بود تا زمانی که تمامی حقوق زنان و دختران در افغانستان تامین نشود، جهان با امارت اسلامی تامل نخواهد کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا