افغانستاناقتصاد

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون اول وزیر انرژی روسیه دیدار کرد

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان با پاویل سوروکین معاون اول وزیر انرژی فدراتیف روسیه در مقر آن وزارت دیدار کرد.

در خبرنامه‌یی که امروز وزارت صنعت و تجارت منتشر کرده، آمده است که در این دیدار آقای سوروکین گفته است که زمینه‌های مختلف همکاری میان فدراتیف روسیه و افغانستان وجود دارد که یکی از آنها همکاری در سکتور مواد نفتی و گاز مایع است؛ زیرا روسیه یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان موادنفتی در جهان به شمار می‌رود و می‌تواند حجم بزرگی از این مواد را به افغانستان صادر کند.

در همین‌حال، سرپرست وزارت صنعت و تجارت خاطر نشان کرده است که در حال حاضر موادنفتی و گاز مایع مورد نیاز بازارهای افغانستان از کشورهای همسایه تأمین می‌شود و افغانستان در جستجوی شرکای جدید تجاری در عرصۀ نفت و گاز است که فدراتیف روسیه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکنندۀ نفت؛ می‌تواند یکی از شرکای جدید موادنفتی و گاز مایع افغانستان باشد.
در پایان این دیدار، فیصله شده است که هیئت‌های تخنیکی دو طرف روی جزئیات عقد قرارداد مبنی بر خریداری موادنفتی و گاز مایع مذاکرات را آغاز و جهت تصمیم‌گیری نتایج آنرا با مقامات دو طرف شریک کنند.
گفتنی است که نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت اخیراً در رأس یک هیئت بلند پایه به هدف گفتگو با مقامات فدراتیف روسیه در خصوص تحکیم و توسعۀ روابط اقتصادی و افزایش حجم تجارت میان دو کشور به مسکو رفته است. قرار است این هیئت با مسئولان روسیه روی عقد قراردادهای بزرگ خریداری گندم، آرد، روغن، مواد نفتی و گاز مایع صحبت کنند که این کشور بتواند مواد اولیۀ مورد ضرورت را با نرخ مناسب و ویژه به مردم افغانستان به فروش برساند.

منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا