افغانستان

تغییر جنسیت پس از ۱۴ سال

نازو از باشنده گان ولسوالی ناری کنر که ۱۴ سال پنداشته می شد، دختر است، پس از یک عملیات به پسر مبدل شد. اکنون او را نیازمحمد نام نهادند.

حیات الله پدر نیاز محمد در گفت و گو با آمو می گوید رفتار های فرزندش که نشانه های از پسر بودن را در وجودش دیده می شد، سبب شده بود تا آنان به جنسیت او شک کنند و او را برای آزمایش های جنسیتی نزد پزشک ببرند.

حیات الله می گوید که پزشک برایش گفته بود که جنسیت فرزندش «پسر» است و نیاز به یک درمان دارد اما او پولی برای درمان فرزندش نداشت.

به گفته نیاز محمد سر انجام به کمک پزشکان ولایت کنر فرزندش درمان شد و اکنون او یک پسر است.

حیات الله که هشت دختر و دو پسر داشت می گوید که بسیار خوشحال است که حالا یک پسر دیگر دارد، میگوید:«وقتی نزد داکترروستا بردم بعد از معاینات ابتدایی برایم مبارکی داد که در وجود دخترت نشانه های پسر است برایم گفت پول عمل را دارید؟ گفتم نخیر دکتور گفت من با مسوول صحت عامه صحبت میکنم باز برایت خبر میدهم بعد ازسه روز داکتر برایم زنگ زد نزدش آمدم گفت باید فرزندم را به صحت عامه ببرم»

حیات الله میگوید عملیات فرزندش در حدود دونیم ساعت به درازا کشید و پس از آن پزشکان «مبارکی دادند» که عملیات موفقانه انجام شده است.

این دومین مورد تغییر جنسیت در ولایت کنر است. پیش از این یک دختر ۲۰ ساله در ولایت کنر پس از سپری کردن یک عملیات تغییر جنسیت داد. او کنون ازدواج کرده است و خانواده دارد.

دکمه بازگشت به بالا