جهان

کاخ سفید از قانون «اخراج تسریع شده» درخواست تجدیدنظر نخواهد کرد

کاخ سفید اعلام کرد که از تصمیم دیوان عالی آمریکا برای ادامه قانون 42 (عنوان 42) که روند اخراج مهاجران غیرقانونی را تسریع می کند، تبعیت خواهد کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه کتبی خود گفت: «تصمیم امروز دیوان عالی این بود که این موضوع را در سال 2023 بررسی کند و در عین حال سیاست قانون 42 فعلی را حفظ کند.

البته ما به این تصمیم پایبند خواهیم بود و برای بررسی دادگاه آماده خواهیم شد.»
ژان پیر گفت: «در عین حال، ما به آمادگی‌های خود برای مدیریت مرزها به روشی امن، منظم و انسانی با لغو قانون 42 ادامه می‌دهیم و به گسترش راه‌های قانونی برای مهاجرت ادامه خواهیم داد.»

ژان پیر در این بیانیه با بیان اینکه قانون 42 یک اقدام اجرایی مهاجرت نیست و نباید به طور نامحدود تمدید شود، گفت: برای اینکه واقعاً سیستم مهاجرتی فاسد خود را اصلاح کنیم، کنگره باید مهاجرت جامع را معرفی کند، همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در این مورد پیشنهاد کرد. روز اولی که او به قدرت رسید، ما به او نیاز داریم که اقدامات اصلاحی را تصویب کند.

قطعنامه امروز به جمهوری‌خواهان کنگره زمان کافی می‌دهد تا فراتر از تکان دادن انگشت‌های سیاسی فراتر رفته و به همتایان دموکرات خود در حل مسئله در مرز ما با تأمین بودجه اضافی برای امنیت مرزی که بایدن از طریق حمایت از اقدامات اصلاحی گسترده خواسته است، بپیوندند.

42. فرآیند دفع قانون

حدود 2 هفته پیش وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که مقدمات لغو اجرای این قانون در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و تسریع روند اخراج مهاجران غیرقانونی در هفته گذشته انجام شده است، اما جنجال به پا کرده است. هر از گاهی در انظار عمومی

در سایت این وزارتخانه اعلام شد که این عمل در 31 آذرماه پایان می یابد و سپس به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی به کشور، افزایش بهره وری در عملیات مرزی، افزایش پرسنل، حمل و نقل، پشتیبانی پزشکی و امکانات، و تشدید اقداماتی مانند بازداشت و پیگرد قانونی.

در حالی که به ویژه ایالت های جمهوری خواه هم مرز با مکزیک به طرح لغو قانون 42 واکنش نشان دادند، در برخی از شهرهای نزدیک به مرز مانند ال پاسو در تگزاس، وضعیت اضطراری علیه هجوم مهاجران غیرقانونی اعلام شد.

اریک آدامز، شهردار نیویورک نیز خواستار کمک مالی از کنگره و دولت فدرال شد و هشدار داد که در صورت لغو قانون چهل و دوم، نیویورک دوباره با هجوم مهاجران روبرو خواهد شد.
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که پس از پایان اجرای قانون چهل و دوم، روزانه 9 تا 14 هزار نفر ممکن است تلاش کنند از مرز مکزیک عبور کنند.

Beyaz Saray 'sınır dışı edilmeyi hızlandıran' kanuna itiraz etmeyecek

دکمه بازگشت به بالا