افغانستان

شاهین: کمیسیون موظف مرحله‌ی آزادسازی ملکیت‌های غصب شدهٔ هندوها و سیک‌ها را آغاز کرده است

رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر می‌گوید که کمیسیون تعین شده توسط وزارت عدلیه ا‌.ا. مرحله آزاد نمودن ملکیت‌ها و ثروت‌های غصب شده‌ی سیک‌ها و اهل‌هنود افغانستان را آغاز کرده است.

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر به روز چهارشنبه، بیست و دوم حمل به روزنامه هندو گفته است که کمیسیون تحت رهبری وزارت عدلیه به این دلیل تشکیل شده تا به سیک‌ها و هندو‌ها جایداد و ثرورت‌های‌شان را که در دوره‌ی حکومت قبلی غصب شده بود به آنها برگرداند.

پیش ازین وزارت عدلیه امارت اسلامی نیز اعلام کرده بود که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها روی “بررسی زمین‌های غصب‌شده شهروندان اهل هنود” کار می‌کند.

این وزارت ب‌تاریخه نزدهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی با نشر خبرنامه‌ی گفته بود که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده روند بررسی زمین‌های غصب‌شده‌ی شهروندان اهل هنود را در سراسر کشور آغاز کرده‌است.
براساس خبرنامه، این کمیسیون در مرکز و ولایتها به هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین هدایت داده است تا زمین‌های شهروندان اهل هنود را که “تحت غصب قرار گرفته و یا احتمال غصب آن توسط وکالت خط‌های جعلی می‌رود، تثبیت و تشخیص کنند.”
وزارت عدلیه حکومت سرپرست افزوده بود که گزارش هیأت‌های توظیف‌شده پس از تثبیت و تشخیص زمین‌های غصب شده، توسط کمیسیون بررسی شده و در زمینه تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

با این‌همه، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر برگشت نریندرا سینگ خالصه، یکی از رهبران سیک‌های افغانستان به کابل را مهم خوانده و گفته است که او در نتیجه تلاش‌های کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان دوباره به کشور برگشته است.

نریندرا سنگ، خالصه در دوران جمهوریت سابق عضو مجلس نمایندگان افغانستان بود و پس از روی‌کار آمدن دوباره امارت اسلامی به کانادا رفت.

به‌تازگی خبر‌های مبنی بر بازگشت او به افغانستان منتشر شد اما برخی رسانه‌ها به نقل از وی نوشتند که او به افغانستان برنگشته است.

 

دکمه بازگشت به بالا