غنی:زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان است

به گزارش کوکچه، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان فرا رسیده و همه شرایط برای آن آماده است.

اشرف غنی افزود پس از خروج نیرو‌های آمریکایی ادامه جنگ در افغانستان قابل توجیه نیست. از سوی دیگر آنتونی بلینگن وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت آمریکا روی کاهش امن نیروهایش در افغانستان متمرکز است.

بلینکن در یک کنفرانس مشترک خبری با همتای انگلیسی خود در لندن در آستانه برگزاری نشست گروه هفت افزود: این عقب نشینی به معنی قطع ارتباط با افغانستان نیست.

وی تاکید کرد کشورش همچنان به فعالیت خود برای فعال کردن مذاکرات و راه حل سیاسی میان دولت و گروه طالبان ادامه خواهد داد. بلینکن گفت: ما به طور جدی روی کاهش آرام، منظم و امن نیرو‌های خود در افغانستان متمرکز شده ایم.

وی ادامه داد: ما کاملا این مسئله را شفاف کرده ایم علیرغم این که نیروهای مان را از افغانستان خارج می‌کنیم، اما حمایت لازم را از این کشور در مقابل هرگونه حمله احتمالی فراهم می‌نمائیم، اما به طور قاطع به هرگونه حمله به این کشور پاسخ می‌دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما خیلی شفاف تاکید کرده ایم که حتی با خروج نیروهای مان از افغانستان، به طور کامل از این کشور خارج نمی‌شویم و ارتباط خود را با افغانستان قطع نخواهیم کرد. قصد داریم که به طور جدی در سطح دیپلماتیک در زمینه تحریک مذاکرات و حل و فصل سیاسی میان دولت افغانستان و طالبان و سایر طرف‌های اصلی فعالیت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا