افغانستانجهان

آلودگی هوای تهران در سطح هشدار قرمز قرار دارد

آلودگی هوا که در تهران، پایتخت ایران به مرز «هشدار قرمز» رسیده است، زندگی اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد.

آلودگی هوا در مناطق شمالی تهران «ناسالم برای گروه‌های حساس» (نارنجی) و در مناطق جنوبی «ناسالم برای همه گروه‌ها» (قرمز) است.

پارک ها و باغ هایی که از مراکز اجتماعی شهر هستند به دلیل آلودگی هوای نگران کننده خالی ماندند. مشاهده شد شهروندانی که به بیرون رفتند با توجه به تذکرات مسئولین ماسک زده بودند.

هشدار برای عدم رفتن به ترافیک

شایان ذکر است که تراکم در خیابان جمهوری که عموماً شلوغ است و در محل فروش وسایل الکترونیکی، صرافی ها قرار دارد، کاهش چشمگیری داشته است.

کاهشی در تردد وسایل نقلیه وجود نداشت. با وجود هشدار مسئولان مبنی بر عدم خروج از تردد در صورت لزوم و اعلام شهرداری تهران مبنی بر عدم فروش بلیت ورودی به مناطقی که ورود وسایل نقلیه ممنوع است، رانندگان خیابان ها را خالی نگذارند.

برج میلاد یکی از نمادهای شهر نیز به دلیل آلودگی شدید هوا رنگ و بویی تار به خود گرفت.

مدارس تعطیل شده اند

مدارس استان های تهران و البرز هفته گذشته به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد و کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شد. در اطلاعیه دیروز اعلام شد که مدارس تا عصر روز سه شنبه تعطیل است.

گازهای خروجی خودروهای مدل قدیمی و موتورسیکلت های پرکاربرد علاوه بر موقعیت مکانی مناسب برای گردش هوا و تراکم جمعیت، از جمله عوامل افزایش آلودگی هوای تهران است.

به همین دلیل، مدارس به طور مکرر در تهران تعطیل می شوند که در رتبه بندی آلودگی هوای جهان جزو 3 شهر برتر جهان عنوان شده است.

ارزش ها چگونه مرتب می شوند؟

مقادیر تعیین شده با توجه به ذرات معلق (PM10) در یک متر مکعب هوا در شاخص کیفیت هوا به شرح زیر است:

0-50 “هوای تازه” (سبز)، 51-100 “متوسط” (زرد)، 101-150 “ناسالم برای گروه های حساس” (نارنجی)، 151-200 “ناسالم” (قرمز)، 201-300 “بسیار ناسالم” ” (بنفش)، 301-500 “خطرناک” (قهوه ای).

دکمه بازگشت به بالا