افغانستانجهانعکس

گزارش تحقیقی: یخچال‌های روز قیامت به سریع‌ترین سطح ذوب شدن در ۵۵۰۰ سال گذشته می‌رسد

تحقیقات جدیدی در مورد یخچال طبیعی Thwaites در قطب جنوب منتشر شده است.

گفته شد که Thwaites که “یخچال روز قیامت” نیز نامیده می شود، یخ را با سرعتی از دست داد که در ۵۵۰۰ سال گذشته مشاهده نشده است. گزارش شده است که در ۳۰ سال گذشته هر سال ۴ میلی متر به سطح دریا اضافه کرده است. نگرانی ها در مورد سرعت ذوب شدن یخچال های آخرالزمان در حال افزایش سطح آب های جهانی است.

مطالعه جدیدی در مورد یخچال موسوم به «روز قیامت»، Thwaites، واقع در قطب جنوب منتشر شده است.
در این مطالعه، بیان شد که یخچال «روز قیامت» در مقایسه با ۵۵۰۰ سال گذشته با سرعت بی‌سابقه‌ای یخ خود را از دست می‌دهد.
در مطالعه جدید تاکید شد که نگرانی ها در مورد آینده یخچال طبیعی که مساحتی در حدود ۱۴۰۰۰۰ کیلومتر مربع دارد و افزایش سطح جهانی دریاها در حال افزایش است.
یخچال های طبیعی Thwaites در مرکز لیست مواردی است که توسط گرم شدن آب و هوا در معرض تهدید قرار دارند.
خطرات جدیدی که یخچال طبیعی با آن مواجه است در مطالعه ای که روز پنجشنبه در مجله Nature Geoscience منتشر شد، برجسته شد.
محققان گزارش دادند که با تجزیه و تحلیل صدف‌های دریایی ماقبل تاریخ و استخوان‌های پنگوئن در سواحل قطب شمال با استفاده از تاریخ‌گذاری رادیوکربن به نتیجه فوق‌الذکر رسیدند.
در این مطالعه که بیان می‌کند این فسیل‌ها که بیش از ۵ هزار سال قدمت دارند، در زمانی که زمین بسیار گرم‌تر از امروز بود، زنده بودند، محققان بر زمانی که سواحل اطراف یخچال طبیعی Thwaites ظاهر شدند، تأکید کردند و سطح دریای محلی اطراف آنها را تعیین کردند.
در یافته‌های پایان مطالعه بیان شد که یخچال از حدود ۵ هزار سال پیش با سرعت ثابتی شروع به از دست دادن یخ کرده و هر سال ۱.۵ میلی‌متر بالا می‌آید، در حالی که گفته شد به سطح ۴ رسیده است. میلی متر در ۳۰ سال گذشته
گفت: “این نرخ های بالای ذوب یخ در حال حاضر ممکن است نشان دهنده پارگی شریان های حیاتی در قلب ورقه یخی غرب قطب جنوب باشد. در یک جهان در حال گرم شدن، جریان به اقیانوس تسریع می کند که به طور بالقوه برای سطح دریاهای جهانی آینده فاجعه بار است.” دیلن رود، نویسنده این تحقیق در امپریال کالج لندن، افتتاح می شود.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا