افغانستان

طرح هاي جديد براي صلح افغانستان

معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: ریاست جمهوری افغانستان و طالبان طرح جدید خود را برای صلح افغانستان به این شورا ارائه داده اند.

به گزارش کوکچه پرس، عطاالرحمان سلیم معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز در مراسمی به مناسبت سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان گفت: طالبان طرح جدید خود را برای صلح افغانستان به شورای عالی مصالحه ملی این کشور داده است. این طرح یک طرح جامع است و می‌توان طرح‌های طالبان و شورای عالی مصالحه ملی را تلفیق کرد.

قرار است طرح صلح شورای عالی مصالحه ملی و طرح طالبان در نشست صلح استانبول که بعد از عید سعید فطر برگزار شود مورد بحث قرار می‌گیرد. ریاست جمهوری افغانستان نیز طرحی را برای صلح در نشست استانبول تهیه کرده است که در آن، آتش بس و انتخابات زودهنگام پیش بینی شده است، اما شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفته است طرح ریاست جمهوری نیز در طرح شورای مصالحه ملی گنجانده شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان شرکت در نشست صلح استانبول را به آزادی هفت هزار زندانی خود از زندان‌های دولت افغانستان و خارج شدن نام سران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل متحد مشروط کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا