افغانستان

طالب های جنایتکار در بندر خان‌آباد کندز کشتارگاه انسانی دارند

دانشجویی که از چنگ طالب ها در کندز نجات یافته، می‌گوید که این گروه در بندر خان‌آباد شهر کندز کشتارگاه انسانی دارند. به گفتۀ او، طالب ها در این کشتارگاه انسان‌ها را به جرم همکاری با دولت سابق و هویت زبانی‌شان سر می‌برند.

عبدالقدوس که دانشجوی دانشکدۀ شرعیات است، ناوقت روز گذشته (یک‌شنبه) هنگامی که از کابل به سوی ولایت تخار در حرکت بوده، برای تحقیق از سوی طالب ها دستگیر و پس از لت‌وکوب، به کشتارگاه برده می‌شود.

به گفتۀ عبدالقدوس، کشتارگاه طالب ها در پشت هوتل عروسی پامیر در بندر خان‌آباد واقع شده و طالب ها قربانیان را پس از عبور دادن از داخل هوتل و دو حویلی دیگر، به آن‌جا می‌رسانند. در این کشتارگاهِ طالب ها، آدم‌کشان مسلح به تبر و ساتور مصروف سربریدن مردم اند. او می‌گوید که در این کشتارگاه، مردان جوان را به طناب می‌بندند و پس از پایان تحقیقات، سرشان را از تن‌شان جدا می‌کنند.

عبدالقدوس هم‌چنان می‌گوید کسانی که سر مردم را می‌برند، به زبانهای اردو و پشتو صحبت می‌کردند به گفتۀ او، آن‌ها با گفتن «الله اکبر» قربانیان‌شان گردن می‌زنند.

این دانشجو که انگشت دستش از سوی طالب ها بریده شده، می‌گوید که حوضی لبریز از خون و مرده‌گان بسیاری را دیده است که در گوشه‌یی از کشتارگاه انبار شده بودند. او می‌افزاید که هنگام رسیدن او به داخل کشتارگاه، طالبان سر جوانی را از تنش جدا می‌کرده اند.
طالب ها پس از این‌که انگشت دست عبدالقدوس و دست هم‌سفرش را می‌برند، او را با پادرمیانی مردی از باشنده‌گان کندز که همکار طالب ها است، رها می‌کنند.
‏⁩

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا